Taxa obligatorie care trebuie plătită de șoferi în 48 de ore

Taxa obligatorie care trebuie plătită de șoferi în 48 de ore. Într-o conferință de presă susținută de către primarul municipiului Baia Mare, Doru Dăncuș, acesta a detaliat măsurile pe care autoritățile locale le au în vedere pentru a rezolva o serie de probleme ce afectează locuitorii orașului, cu un accent deosebit pe gestionarea parcărilor și modificările planificate pentru zona centrală, scrie graiul.ro.

Una dintre cele mai importante teme abordate a fost situația parcărilor din oraș, un subiect cu care mulți băimăreni se confruntă zilnic.

În acest context, edilul a subliniat că, în ciuda majorării tarifului pentru abonamentele de parcare la 300 de lei, aproximativ 19.000 de locuitori s-au înscris pentru un abonament, ceea ce reprezintă aproape aceeași valoare ca în întregul an 2024.

Taxa obligatorie care trebuie plătită de șoferi în 48 de ore. Acesta a precizat că, în continuare, autoritățile vor intensifica controalele pentru identificarea șoferilor care parchează ilegal, fără a deține abonament sau tichet.

”Am cerut colegilor din cadrul Poliției Locale să fie cât mai vigilenți și să-i sancționeze pe cei care nu îndeplinesc formalitățile și parchează fără a avea tichet de parcare. Ba mai mult, i-am mobilizat și motivat și mai mult pe cei care nu doresc să-și cumpere și încearcă să meargă pe «burtă». Pentru ei am lansat un proiect care vizează majorarea acelei suprataxe, dacă îi identificăm că parchează fără tichet.

Acea taxă era de 50 lei și acum am adus-o la 200 lei, sumă care trebuie achitată în termen de 48 de ore. În caz contrar, se aplică o amendă cuprinsă între 600 lei și 1.000 lei.

În momentul de față studiem o posibilitate prin care să achiziționăm un dispozitiv, cu camere video, pe care-l amplasăm pe mașina poliției și, odată ce se plimbă acel autovehicul prin oraș, în zona parcărilor publice, sunt identificate automat mașinile care sunt parcate și care nu dețin tichet și abonament și atunci o să ne fie mult mai ușor să aplicăm acele sancțiuni, pentru că așa este corect.

Nu este normal ca acei cetățeni care au abonament să nu găsească loc și locul să fie ocupat de alți șoferi care nu-și cumpără nici mă­car tichet de parcare”, a declarat Doru Dăncuș, în cadrul conferinței de presă.

Taxa obligatorie care trebuie plătită de șoferi în 48 de ore. Plan de demolare pentru zeci de garaje

Pe lângă reglementările legate de parcări, primarul a anunțat și un plan de demolare a mai mult de 50 de garaje neautorizate din zona centrală.

Aceste garaje, construite fără permise și care nu respectă normele estetice, vor fi demolate pentru a face loc unor soluții mai bune pentru locuri de parcare.

Doru Dăncuș a menționat că autoritățile vor încerca să ajungă la un acord amiabil cu proprietarii, oferindu-le acestora posibilitatea de a beneficia de un loc de parcare gratuit, în schimbul demolării garajelor.

”Am trimis un ordin de demolare pentru 52 de garaje care au fost identificate ca fiind construite fără autorizație și nu respectă nicio normă estetică: vorbim de garaje care sunt din tablă, mai mult inestetice și se află și în zona centrală a orașului.

Aici mă refer la garajele care sunt pe str. Gh. Bilașcu, bd. București, pe str. Culturii, pe bd. Traian și str. Vasile Alecsandri.

Noi avem toată bunăvoința de a încerca să găsim o variantă de împăcare, să vedem cum putem să încheiem un acord ca pe cale amiabilă cu proprietarii de garaje.

În baza acelui acord o să oferim câte un loc de parcare, în funcție de situația contractuală a fiecăruia. O să propunem un număr de ani și o să oferim un loc de parcare gratuit, în locul garajului”, a explicat Doru Dăncuș.

Demolări de garaje și la Cluj Napoca

Primăria Cluj-Napoca a demarat recent o acțiune amplă de revitalizare urbanistică, vizând desființarea garajelor vechi și inestetice din zonele rezidențiale ale orașului.

În această primă etapă, autoritățile locale au trimis 220 de somații către proprietarii acestor construcții, pe mai multe străzi importante din oraș. Această acțiune face parte dintr-un plan pe termen lung de transformare a spațiilor urbane, având ca scop îmbunătățirea aspectului orașului și eficientizarea utilizării terenurilor.

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a confirmat că acest proces nu se va opri la această primă rundă de demolări.