Șoferii cu două mașini trebuie să scoată mai mult din buzunare
Șoferii care dețin două mașini trebuie să se pregătească pentru costuri suplimentare, întrucât polița RCA pentru a doua mașină va avea un preț mai ridicat. O reglementare mai puțin cunoscută de majoritatea conducătorilor auto continuă să genereze nemulțumiri și cheltuieli în plus.
Această majorare a prețului este legată de modul în care se calculează riscul asociat fiecărui autovehicul, ceea ce duce la tarife mai mari pentru asigurarea obligatorie în cazul în care același proprietar înregistrează mai multe vehicule.
Șoferii care dețin două autoturisme trebuie să fie conștienți că vor plăti mai mult pentru polița RCA aferentă mașinii cu numărul 2.
Potrivit prevederilor din Norma ASF nr. 20/2017, în situația în care o persoană achiziționează un vehicul nou, păstrându-l totodată și pe cel vechi, costul asigurării obligatorii pentru al doilea autoturism va fi mai ridicat.
Acest lucru se întâmplă chiar și în cazul unui istoric fără incidente în trafic. Motivul îl reprezintă sistemul Bonus-Malus, care, deși răsplătește un comportament responsabil la volan, nu permite transferul clasei Bonus de la un autoturism la altul dacă acestea sunt înmatriculate simultan pe numele aceluiași proprietar.
Noul autoturism va fi încadrat automat în clasa B0, ceea ce înseamnă că nu va beneficia de reducerea acordată pentru primul vehicul. Transferul clasei Bonus este posibil doar în cazul în care mașina veche este înstrăinată, de exemplu prin vânzare. Un broker de asigurări a explicat că această regulă se aplică pentru a menține stabilitatea financiară a sistemului RCA.
Dacă aceeași clasă Bonus ar putea fi utilizată pentru mai multe vehicule deținute de un singur șofer, societățile de asigurare ar încasa mai puține prime, ceea ce ar dezechilibra funcționarea sistemului.
Reducere de 30% la RCA
În altă ordine de idei, amintim că în perioada următoare, șoferii din România ar putea beneficia de reduceri la primele de asigurare RCA și CASCO, cu condiția să urmeze un curs de conducere defensivă organizat de o unitate autorizată și recunoscută de companiile de asigurări. Această măsură are scopul de a încuraja un comportament responsabil în trafic și de a reduce riscul de accidente.
Motivația din spatele acestei măsuri este clară și extrem de relevantă: școlile de conducere defensivă joacă un rol esențial în diminuarea numărului de accidente rutiere. Șoferii care învață să adopte un stil de condus mai prudent sunt semnificativ mai puțin expuși riscului de a fi implicați în evenimente rutiere, ceea ce se traduce automat prin scăderea cheltuielilor pentru companiile de asigurări.
În prezent, România înregistrează o rată a daunelor de 6,2% din totalul mașinilor asigurate, o cifră mai ridicată comparativ cu alte state europene, unde aceste rate variază între 4,8% și 5,5%, semnalând un potențial clar pentru îmbunătățirea siguranței în trafic. Mai multe puteți citi aici.