Taxa pe motorină. Lovitură pentru șoferii cu mașini diesel. Ce li se pregătește

masini diesel

SURSA FOTO: Dreamstime

Germania crede că mașinile electrice ar trebui să fie transportul viitorului, dar s-au vândut prost după ce a fost eliminat bonusul pentru achiziția lor. Un nou plan vrea să încurajeze din nou cumpărarea acestor mașini, dar îi va afecta pe cei care conduc mașini pe motorină.

Germania vrea să mărească taxa pe motorină

Germania crede că mașinile electrice ar trebui să fie transportul viitorului, dar s-au vândut prost după ce a fost eliminat bonusul pentru achiziția lor. Un nou plan vrea să încurajeze din nou cumpărarea acestor mașini, dar îi va afecta pe cei care conduc mașini pe motorină.

În Germania, există discuții despre cum să se facă tranziția la mobilitatea electrică. Unii propun scumpirea benzinei, iar alții vor să scoată din circulație mașinile cu motoare clasice. Guvernele din Saarland și Saxonia Inferioară au propus reintroducerea bonusului pentru mașinile electrice. Planul lor este să finanțeze acest bonus prin creșterea taxei pe motorină, până când ajunge la același nivel cu taxa pe benzină.

În prezent, motorina este mai puțin taxată decât benzina

În prezent, motorina este mai puțin taxată decât benzina, ceea ce face ca prețul să fie mai mic. Energia pentru benzină este taxată cu 65,45 cenți pe litru, iar pentru motorină, doar cu 47,04 cenți pe litru. Propunerea este să se egalizeze aceste taxe.

La începutul anului, Agenția Federală de Mediu a sugerat o idee similară: taxele auto să fie corelate cu emisiile de CO₂, pentru a susține achiziționarea de mașini electrice.

Finanțarea mașinilor electrice este importantă pentru a menține industria auto germană

Finanțarea mașinilor electrice este importantă pentru a menține industria auto germană competitivă la nivel global. De când bonusul pentru achiziția de mașini electrice a fost eliminat la sfârșitul lui 2023, vânzările au scăzut mult. Germania vrea să ajungă la 15 milioane de mașini electrice pe drumuri până în 2030, ceea ce necesită un efort mare.

Prim-ministrul din Saxonia Inferioară, Stephan Weil, crede că e crucial să se motiveze cumpărătorii privați să aleagă mașinile electrice. În prezent, șoferii de mașini diesel deja plătesc taxe mai mari decât cei care conduc mașini pe benzină: 9,50 euro pentru fiecare 100 cmc, comparativ cu 2 euro pentru motoarele pe benzină.

Stephan Weil (SURSA FOTO: Facebook, Stephan Weil)

Mai există și o taxă suplimentară pentru emisiile de CO₂, care începe de la 2 euro pe gram pentru valorile peste 95 de grame pe kilometru și poate ajunge până la 4 euro pe gram pentru emisii mai mari de 195 de grame pe kilometru.