In timp ce noua taxa auto da nastere unor dezbateri aprinse, unui miting si unui mars de protest in Bucuresti, iar Renault Romania „se declara multumita” de noul act normativ, Dacia merge mai departe si isi extinde in Franta gama de vehicule comerciale usoare (LCV), la preturi ce incep de la 6.500 euro fara taxe.

Noile modele Logan VAN si Pick-Up for fi comercializate in Franta prin reteaua de dealeri a Renault, companie ce a anuntat la inceputul lunii decembrie ca ofera o prima de o mie de euro la cumpararea de masini second-hand in Franta, prin reteaua proprie, dintr-o lista de autovehicule de fabricatie recenta, in cazul proprietarilor de masini cu o vechime de cel putin opt ani.

Decizia companiei vine sa completeze prima de casare oferita de statul francez celor care renunta la automobilul actual, cu o vechime cuprinsa intre opt si zece ani, in favoarea unuia nou, care emite mai putin de 160g CO2/km.

„Taxa”

Pe de alta parte, in Romania, peste 800 de persoane sunt asteptate sa participe, joi, in Capitala, la o actiune de protest impotriva triplarii taxei de prima inmatriculare pentru masinile second-hand.

Acestia vor fi supravegheati de peste 400 de jandarmi.

Mai mult, in aceeasi zi, la intrarile in Bucuresti, politia a decis sa amplaseze filtre compuse din politisti si jandarmi care controleaza documentele masinilor cu numere straine sau chiar cu numere provizorii.

In plasa angajatilor MAI au cazut destul de multe persoane care se indreptau cu masinile second-hand recent achizitionate din Occident catre mitingul de protest impotriva taxei auto.

Noua forma a taxei de poluare auto a intrat in vigoare incepand cu data de 15 decembrie a.c. Aceasta a fost triplata pentru masinile second-hand aflate la prima inmatriculare. In acelasi timp, taxa a fost suspendata pentru masinile noi, precum si pentru cele rulate, care se incadreaza in categoria Euro 4 si in acelasi timp nu au o capacitate cilindrica mia mare de 2.000 cmc.

Sutovehiculele ce se incadreaza in norma de poluare „Euro 5” nu vor fi nici ele supuse taxarii la prima inmatriculare.

„Renault”

Renault Romania s-a declarat insa „multumita” de noua forma a taxei de mediu aplicata la prima inmatriculare a masinilor second-hand, intrucat „aplicarea prompta a noilor reglementari este o o masura benefica si justificata, care reduce numarul importurilor de masini vechi, este benefica pentru industria auto romaneasca, pentru siguranta rutiera si pentru mediul inconjurator”.

De asemenea, directorul comercial al Renault Romania, Jacques Daniel este de parere ca noile norme vor permita tarii noastre „sa isi continue procesul de innoire a parcului auto si sunt menite sa impulsioneze piata vehiculelor noi, aflata in cadere libera in acest moment”.

„Loganul”

Logan VAN are un volum de incarcare de 2,5 metri cubi. Lungimea spatiului de incarcare a acestui model este de maxim 1,94 metri, latimea de 1,42 m., iar inaltimea ajunge la 1,04 metri.

De asemenea, modelul Logan Pick-Up poate transporta o incarcatura de pana la 800 kg, cu o lungime de maxim 1,8 metri. La aceasta se adauga si capacitatea de pana la 300 litri, spatiu de depozitare situat in cabina, in spatele soferului si al pasagerului.

Propulsia celor doua vehicule este asigurata de trei motorizari disponibile: Un motor pe benzina, de 1,6 litri, capabil sa dezvolte 90 CP si doua propulsoare diesel, cu o putere de 70 si respectiv 85 CP. Mai mult, Logan VAN dispune si de motorul pe benzina cu o capacitate de 1,4 litri si 75 CP.

Autonomia modeleor Logan VAN si Logan Pick-Up dCi ajunge la aproape 1.000 km, datorita rezervorului de 50 de litri si consumului de 5,2 si respectiv 5,3 litri/100 km.

Amandoua vehiculele comerciale vor beneficia de o garantie de trei ani, in limita a pana la 100.000 de kilometri.