Conform reprezentanților USR, hotărârea adoptată joi, prin votul majorității formate din consilierii PSD, PNL și PMP, urmează să intre în vigoare și să îi afecteze pe șoferi de la 1 ianuarie 2025.
USR consideră că această taxă este inechitabilă pentru șoferi
USR consideră că această taxă este inechitabilă, deoarece Primăria Sectorului 4 oferă doar 9.500 de locuri de parcare publice, deși există un număr estimat de peste 100.000 de autoturisme în sector.
Simona Spătaru, președinta USR Sector 4, a afirmat că această măsură penalizează locuitorii fără a le oferi soluții reale. Ea a subliniat că locuitorii sunt obligați să achite o taxă suplimentară, deși plătesc deja impozitul pe autoturism, fără a primi vreun beneficiu concret în schimb. Reprezentanta USR a adăugat că partidul va contesta această hotărâre în instanță pentru a proteja drepturile cetățenilor.
USR a cerut administrației conduse de primarul Daniel Băluță să renunțe la taxă
De asemenea, USR a cerut administrației conduse de primarul Daniel Băluță să renunțe la taxă și să dezvolte un plan sustenabil pentru crearea de locuri de parcare suplimentare.
„Solicităm administraţiei primarului Băluţă să retragă această taxă şi să dezvolte un plan sustenabil pentru extinderea numărului de parcări publice disponibile”, este scris într-un comunicat.
Primarul Daniel Băluță a explicat că taxa anuală de 540 de lei (echivalentul a 45 de lei pe lună sau 1,5 lei pe zi) reprezintă o variantă mai accesibilă financiar comparativ cu abonamentul lunar de 60 de lei, care ar însuma 720 de lei pe an. Termenul de plată pentru această taxă este 30 iunie 2025.
Edilul a justificat măsura prin necesitatea de a colecta fonduri pentru construirea a cel puțin 100.000 de noi locuri de parcare în următorii zece ani. Totodată, a precizat că persoanele vizate de această taxă vor avea la dispoziție parcări publice amenajate la marginea bulevardelor.
Pentru a atenua impactul măsurii, primarul a enumerat o serie de excepții de la plata taxei, aplicabile următoarelor categorii:
- Persoanele care dețin contracte de parcare de reședință sau locuri în spații private;
- Cetățenii cu abonamente valabile la Direcția Mobilitate Urbană Sector 4;
- Persoanele scutite de la plata impozitelor și taxelor locale prin lege.
Decizia de a introduce taxa anuală pentru lipsa locurilor de parcare a generat controverse
Daniel Băluță a declarat că, pe măsură ce vor fi finalizate și puse în folosință noi parcări de reședință, acestea vor fi atribuite celor care nu dispun de un loc de parcare în prezent. Scopul final este eliminarea necesității acestei taxe, odată ce problema deficitului de locuri de parcare va fi rezolvată.
Decizia de a introduce taxa anuală pentru lipsa locurilor de parcare a generat controverse și opoziție din partea USR Sector 4, care consideră măsura nedreaptă și nesustenabilă.