Taxe mai mari pentru șoferi. Această discrepanță a determinat autoritățile locale să aprobe majorarea tarifelor începând cu 1 martie 2025, însă nici această măsură nu va acoperi integral costurile generate de acest serviciu.

Vor fi implementate taxe mai mari pentru șoferi

Problema subvenționării ridicării autoturismelor a fost dezbătută în ședința Consiliului Local Sibiu, unde s-a discutat o creștere de cel puțin 50% a tarifelor. Reprezentanții PSD au propus o majorare mai mică, de 25%, dar această variantă nu a fost susținută de primarul Astrid Fodor și de conducerea Direcției Economice.

„Eu nu îmi pot însuși acest amendament, l-am văzut acum 20 de minute, am discutat cu domnul secretar și conducerea Direcției economice, motiv pentru care eu voi menține proiectul în forma prezentată”, a spus primarul.

Secretarul Dorin Nistor a subliniat că tarifele trebuie să aibă un efect descurajant asupra șoferilor care parchează neregulamentar, nu doar să acopere costurile ridicării.

„Trebuie să aibă un caracter descurajant, nu doar să acopere costurile”, a spus Dorin Nistor.

ridicare masini
SURSA FOTO: Dreamstime

Șeful Poliției Locale Sibiu a explicat că subvențiile pentru această activitate sunt semnificative

Șeful Poliției Locale Sibiu, Adrian Aldea, a explicat că subvențiile pentru această activitate sunt semnificative, mai ales că autospecialele sunt folosite și pentru relocarea unor vehicule în scop de utilitate publică.

„Calculele făcute de Poliția locală, arată că, anul trecut, 1.381 de lei s-au cheltuit în medie pentru o mașină ridicată: de la pază, la combustibil, salarii”, a declarat Aldea în fața consilierilor locali.

Astfel, dacă sunt incluse și aceste intervenții, costul real al unei ridicări ajunge la 1.860 de lei. În plus, 94% dintre șoferii sancționați își recuperează mașinile în aceeași zi, plătind doar 450 de lei, ceea ce contribuie la dezechilibrul financiar al serviciului, transmite Turnul Sfatului.

„Dacă am lua în calcul nu doar mașinile ridicate care au încălcat regulile, ci și cele mutate în interes public (de exemplu în cazul unui șantier sau a unor intervenții punctuale ale Electrica sau E-On Gaz care nu pot avea loc din cauza mașinilor parcate) atunci costurile ar fi la 1.860 de lei pentru fiecare mașină ridicată.

Taxa de depozitare reprezintă taxa plătită de cel care a încălcat regula după ora 00:00 a zilei în care a fost ridicată mașina. Sunt 6% aceste cazuri, care ajung să plătească și această taxă, din ce am observat”, a adăugat Aldea.

După aprobarea majorării tarifelor, ridicarea unei mașini va costa 550 de lei, transportul 150 de lei, iar taxa zilnică de depozitare va ajunge la 230 de lei. Totuși, chiar și cu aceste creșteri, costurile totale ale intervențiilor rămân mai mari decât veniturile generate.

În 2024, Poliția Locală Sibiu a efectuat 2.051 de intervenții, dintre care 1.321 au dus la transportarea mașinilor la depozit. De asemenea, 330 de vehicule au fost relocate pentru lucrări publice, iar alte 65 de autoturisme abandonate au fost ridicate.

Fostul viceprimar Corina Bokor, în prezent consilier PSD, a încercat să justifice propunerea unui tarif mai mic, invocând situația șoferilor care parchează pe trotuare în zonele aglomerate ale orașului. Cu toate acestea, proiectul de majorare cu 50% a fost adoptat, iar din 1 martie 2025, noile tarife vor intra în vigoare, în încercarea de a reduce pierderile generate de acest serviciu.