Posibilitatea modificării taxei de înmatriculare pentru maşinile euro 4 şi includerea în acest sistem şi a motoarelor cu o capacitate mai mică de 2.000 cmc, ar putea duce în cursul anului viitor la o deturnare a clientelei de vehicule noi low-cost către piaţa de automobile second hand, a declarat Cristi Milea, şeful reţelei de dealeri ai grupului AutoItalia.
Potrivit acestuia, deşi informaţiile apărute deja în media ar fi trebuit să creeze o aglomerare de cerere în perioada rămasă până la 15 decembrie acest lucru nu s-a întâmplat.
Milea a explicat că principalul motiv pentur care aglomerarea respectivă (pe segmentul autovehiculelor noi low-cost cu o capacitate mai mică de 2.000 cmc euro 4, nr.) nu s-a produs pentru că, la nivelul înţelegerii acestor lucruri de către consumatorii români, există un decalaj faţă de media consumatorilor europeni.
Reprezentantul AutoItalia a precizat că măsura anunţată va afecta în special segmentul maşinilor „populare”, în timp ce autovehiculele premium vor face excepţie de la această chestiune, dată fiind cilindreea lor care, în majoritatea cazurilor este mai mare de 2.000 cmc.
„Aceasta nu este o chestiune specifică AutoItalia, e o chestiune specifică pieţei şi toţi operatorii care au adresabilitate pe segmentul acesta de vehicule populare suferă de acelaşi lucru. […] Se vor căuta maşinile second hand nu foarte vechi, care ajung însă la bugetul de achiziţie al unui vechicul nou low-cost”, a mai spus Milea.
La rândul său, preşedintele APIA, Ernest Popovici a precizat că, despre această chestiune nu poate să spună nimeni nimic momentan, nici măcar cei care ar trebui. El a menţionat că va trebui să aşteptăm să treacă perioada alegerilor, precum şi remanierea guvernamentală, iar problema taxei auto s-a nimerit într-un moment inoportun.
Actul normativ prin care plata taxei de primă înmatriculare pentru maşinile noi cu normă de poluare Euro 4 fusese suspendată nu va mai putea fi reînnoit, astfel că, după termenul de expirare a suspendării, ea va fi plătită.
Conform legislaţiei actuale, autovehiculele din categoria Euro 4, cu o capacitate cilindrică de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare dacă se înmatriculează pentru prima dată în orice stat din Uniunea Europeană în perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009.