Taxele şi impozitele locale rămân neschimbate în 2013, la nivelul Capitalei

Taxele şi impozitele locale rămân, în 2013, la acelaşi nivel cu cele din 2012, în municipiul Bucureşti, consilierii municipali votând la finalul anului o hotărâre potrivit căreia acestea vor rămâne neschimbate.

Guvernul lasă la alegerea autorităţilor locale indexarea sau nu a taxelor şi impozitelor locale, lucru ce va fi decis împreună cu cetăţenii localităţilor respective, declara la sfârşitul anului vicepremierul Liviu Dragnea

‘Guvernul a adoptat hotărârea privind taxele şi impozitele locale. Din trei în trei ani, conform Codului Fiscal, Guvernul avea obligaţia prin lege să indexeze, ţinând cont de rata inflaţiei, nivelul taxelor şi impozitelor locale, existând în acelaşi timp şi obligativitatea autorităţilor locale să indexeze aceste impozite şi taxe locale. Noutatea o reprezintă faptul că, începând cu anul 2013, Guvernul a stabilit, aşa cum prevedea legea, ca impozitele şi taxele locale să poată fi indexate ţinând cont de rata inflaţiei, rămânând totuşi la nivelul fiecărei autorităţi locale decizia de oportunitate, dacă măresc sau nu impozitele locale sau dacă le actualizează aşa cum a stabilit Guvernul’, afirma Dragnea, după şedinţa de Guvern.

Edilii capitalei s-au pronunţat împotriva creşterii taxelor, fiind convinşi că ‘taxe mai mari, înseamnă încasări mai mici’ de la populaţie.

Primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, a declarat că nu susţine majorarea acestor datorii către bugetul local, pe motiv că ‘nu aceasta este soluţia’.’Taxe mari înseamnă încasări mici, iar taxe mici aduc încasări mari pentru bugetul local. Noi nu vom majora taxele’, a precizat Chiliman.

Edilul Neculai Onţanu a susţinut şi el că deşi rata inflaţiei a crescut cu 16,05 %, iar Guvernul a decis că autorităţile locale pot majora impozitele şi taxele cu un procent de până la 20%’, în 2013 nu va avea loc o creştere a datoriilor în Sectorul 2.

‘Am identificat soluţiile manageriale astfel încât, fără să renunţăm la proiectele de dezvoltare şi la facilităţile acordate membrilor comunităţii noastre, să nu împovărăm cetăţenii Sectorului 2”, afirmă primarul într-un comunicat de presă postat pe site-ul autorităţii locale.

Plata taxelor şi impozitelor locale se face în Bucureşti prin modalităţi variate, cum sunt: plata electronică (prin internet banking), plata cu numerar, plata cu cardul, plata prin ordin de plată sau plata prin mandat poştal.

În sectorul 1, contribuabilii care doresc să plătească impozitul prin internet trebuie să aibă un cont de internet banking deschis la orice bancă din care să facă un virament bancar, în lei, din contul propriu în contul IBAN asociat tipului de impozit pe care îl are de achitat.

Bucureştenii din Sectorul 1 care doresc să achite cu numerar, pot face plata la sediile din Str. Biserica Amzei nr. 21 – 23; Calea Griviţei nr. 208 – 210; Str. Pajurei nr. 13; Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 9-13 (în incinta Primăriei Sectorului 1). Pentru plata cu cardul comisionul este zero, iar operaţiunea se poate face cu orice card – de debit sau credit – emis de către orice bancă.

Din noaptea Revelionului se pot plăti nemajorate taxele şi impozitele locale în Sectorul 2, prin sistemele moderne implementate – online la adresa www.impozitelocale2.ro, prin www.ghiseul.ro, cu card-ul pentru cei care au user şi parolă obţinute pe bază de cerere de la Direcţia Venituri Buget Local sector 2, prin internet banking. De asemenea plăţile se pot face prin oricare din cele 67 de oficii poştale din Capitală, prin POS – urile deschise la toate sediile DVBL sector 2, la Primăria Sectorului 2, prin mandate poştale.

Cetăţenii din Sectorul 3 pot face plata, din 3 ianuarie, la sediile Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale sau la agenţiile CEC arondate DITL Sector 3: Piaţa Alba Iulia, str. Baba Novac nr. 81-88, bl. B13P nr. 13, bl. 10, bd. Theodor Pallady nr. 67-69, str. Lucreţiu Pătrăşcanu nr. 15 bl. MC 18, str. Sf. Vineri nr. 23-25, bl. 105C şi bd. Camil Ressu nr. 2, bl. R1, oficiile poştale din Bucureşti. Sediile DITL sunt în str. Lucreţiu Pătrăşcanu nr. 3-5, str. Câmpia Libertăţii nr. 36 şi str. Sf. Vineri nr. 32 .

Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 4 informează că pentru plata taxelor şi impozitelor, începând cu 3 ianuarie 2013, locuitorii sectorului vor avea la dispoziţie toate cele trei centre ale Direcţiei: str. Niţu Vasile nr. 50 -54, cu program de lucru în zilele de luni, între orele 8,30 – 18,30 şi marţi, joi şi vineri între orele 8,30 – 16,30, şos. Olteniţei nr. 37 – 39, programul de lucru cu publicul fiind în zilele de luni, marţi, miercuri şi vineri între orele 8,30 – 16,30, iar joi în intervalul 8,30 – 18,30, Calea Şerban Vodă, program de lucru: luni, marţi, joi şi vineri, între orele 8,30 – 16,30.

Contribuabilii din Sectorul 6 se pot prezenta şi ei de joi la ghişeele centrelor de încasare impozite şi taxe din raza de domiciliu respectiv la Centrul 1 – sediul central – destinat persoanelor fizice (parter) şi persoanelor juridice (etaj) – (Orizont – Dr.Taberei nr. 18), Centrul 2 (Virtuţii nr. 1-3); Centrul 3 (Calea Giuleşti nr. 125), Centrul 5 – Centrul de Informare Cetăţenească şi Încasare Amenzi de Circulaţie (Drumul Taberei nr. 40), pentru achitarea amenzilor rutiere, a impozitelor şi taxelor locale. Plata se poate face prin utilizarea cardurilor (prin POS), prin cele 12 infochioşcuri (tot pe baza cardurilor) amplasate în marile centre comerciale din sector: Plaza Romania, Cotroceni Park, Selgros – Drumul Taberei, Cora – Lujerului, Carrefour Orhideea şi Militari, Metro Auchan şi AFI Palace, prin Ghiseul.ro. Plata taxelor şi impozitele locale se poate face şi folosind numai cartea de identitate, la infochioşcul amplasat în Drumul Taberei nr.18.

SURSA: Agerpres