O nouă înșelătorie online în România

O nouă înșelătorie online face ravagii în România, în special pe rețelele sociale. Zeci de persoane au fost păcălite după ce au comandat mobilă la prețuri mult sub cele din piață, dar nu au mai primit produsele.

Escrocii au atras clienți prin anunțuri atractive pe platforme precum Facebook, promițând mobilier la jumătate din prețul real.

După ce au plătit în avans, victimele nu au mai primit comenzile, iar când au încercat să contacteze firma, au descoperit că au fost înșelați.

Victime ale unei oferte pe Facebook

Un cuplu din Ploiești a căzut victimă acestei escrocherii după ce a văzut o ofertă pe Facebook.

„Noi voiam să ne schimbăm scaunele de bucătărie”, a declarat una dintre victime, potrivit observatornews.ro.

După ce au plătit în avans, în ziua livrării au încercat să contacteze firma pentru detalii, însă au primit o veste șocantă: numărul de telefon de pe factură aparținea unei femei care nu avea nicio legătură cu vânzarea de mobilă.

„Este un site care păcălește lumea!”, a avertizat femeia care răspundea la telefon.

Escrocii au folosit numere de telefon aleatorii, lăsând victime colaterale care au primit apeluri de la persoane care așteptau comenzi fictive.

„Mă sună oameni din toată țara, chiar și din Germania, care spun că au comandat mobilă, dar eu nu am nicio legătură cu firma respectivă”, a declarat femeia care răspunde la numărul respectiv de telefon.

Aceeași înșelătorie online a afectat și o femeie din Timiș, care a descoperit că firma de pe factură intrase în faliment. Escrocheriile de acest tip devin tot mai frecvente pe măsură ce comerțul online crește în România.

În 2023, comenzile pe internet au depășit 10 miliarde de euro, însă numărul de escrocherii online a crescut semnificativ.

Ce recomandă autoritățile în astfel de situații

Pentru a evita în plasa acestui gen de înșelătorie online, Poliția și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă cumpărătorilor să fie atenți atunci când achiziționează produse online.

Este esențial să facă achiziții doar de pe site-uri verificate și să evite să plătească în avans pentru produsele comandate pe platforme precum Facebook.

O măsură de siguranță este plata ramburs, cu posibilitatea de a verifica produsul înainte de a achita.