În Statele Unite se încearcă revenirea cat mai rapidă la o activitate normală, astfel că unele companii au ajuns să recurgă la metode costisitoare pentru a-şi convinge angajaţii să se vaccineze împotriva COVID-19.
Vaccinare chiar la sediul firmei, plus un bonus de 500 de dolari
Astfel, unii patroni îi încurajează pe salariaţi să se vaccineze oferindu-le prime care ajung până la 500 de dolari, transport rambursat sau compensaţii în ore plătite, scrie agenţia AFP. Primele afaceri care au adoptat astfel de iniţiative sunt cele din sectoarele care au o nevoie crescută de forţă de muncă, precum supermarketurile, abatoarele sau exploataţiile agricole.
Spre exemplu, Bolthouse Farms, o companie din California care vinde morcovi şi sucuri de fructe, organizează în fiecare săptămână sesiuni de imunizare în sediul ei general. Toţi angajaţii cu normă întreagă care acceptă să se vaccineze primesc 500 de dolari.
Această acţiune este uşurată de faptul că, în Statele Unite, companiile au posibilitatea legală de a amenaja centre de vaccinare, cu condiţia să le facă să funcţioneze în timpul orelor de muncă, gratuit şi pentru toţi angajaţii şi colaboratorii lor.
Ore plătite sau cheltuieli de transport rambursate
O altă companie importantă din industria cărnii, JBS, le oferă 100 de dolari angajaţilor vaccinaţi şi a distribuit documente în mai multe limbi pentru a insista asupra siguranţei şi eficacităţii vaccinării. La jumătatea lunii martie, aproximativ o treime dintre cei 60.000 de angajaţi ai săi primiseră deja o primă doză de vaccin anti-COVID-19.
Mai multe lanţuri de supermarketuri acordă angajaţilor lor vaccinaţi despăgubiri ce constau între două şi patru ore plătite. Acest lucru “elimină nevoia de a alege între a-ţi câştiga existenţa şi protejarea sănătăţii tale”, a subliniat directorul lanţului de magazine Aldi din Statele Unite.
Lanţul Target rambursează cu până la 30 de dolari cheltuielile de transport ale angajaţilor săi, scrie Agerpres.
Magazinele Kroger propun achitarea unui bonus de 100 de dolari angajaţilor vaccinaţi, precum şi acelora dintre ei care refuză imunizarea din motive medicale sau religioase, cu condiţia ca ei să urmeze un program de educaţie în privinţa sănătăţii.
Alte companii din SUA îi stimulează pe clienţi să se vaccineze împotriva COVID-19
Şi profesiile marginale au fost luate în calcul: platforma de livrări de cumpărături Instacart propune 25 de dolari pentru livratorii ei, care nu au statutul oficial de angajaţi.
Pentru a accelera redeschiderea economiei şi, deci, a consumului, anumite companii mizează pe clienţi: lanţul Krispy Kreme oferă până la sfârşitul anul o gogoaşă gratuită contra unei dovezi a vaccinării, în timp ce braseria Market Garden din Cleveland, un oraş din statul Ohio, a promis că va propune o bere la preţul de 10 cenţi pentru primele 2.021 de persoane care vor prezenta un certificat de vaccinare.
Sursă foto: Dreamstime