Termenul de “ ştire falsă” a intrat în dicţionarul global în timpul alegerilor prezidenţiale din SUA. Oficialii guvernamentali şi companiile mari de tehnologie se luptă în prezent să combată înmulţirea articolelor de ştiri false iar după cum puteţi vedea în diagrama de la Statista, multe ţări au un nivel ridicat de teamă în ceea ce priveşte articolele inşelătoare.

Nu este surprinzător faptul că brazilienii sunt concentraţi pe ştirile false. Potrivit unui raport din 2016 al BBC Brazilia, în săptămâna în care fostul preşedinte brazilian Dilma Rousseff a fost pus sub acuzare, trei dintre cele cinci ştiri cele mai impărtăţite pe Facebook erau false. În timp ce, din nefericire, este târziu pentru Brazilia şi alte ţări care au fost deja afectate de ştirile false, Mark Zuckerberg şi Facebook au recunoscut atunci problema şi au promis că vor face tot ce se poate pentru a opri postarea acestor articole.

Germania a fost desemnată o ţintă de ştiri false în timpul alegerilor recente din ţară, dar se pare că nu a fost afectată. Germanii sunt cel mai puţin îngrijoraţi. Un studiu din 2017 realizat de către Universitatea Oxford a constata că, deşi ştirile false au fost răspândite prin Twitter, germanii aveau mai multe şanse de a posta ştiri credibile faţă de cei din S.U.A şi Marea Britanie.