Ţeapa de pe Revolut care te lasă fără bani în cont. Toţi clienţii aplicaţiei trebuie să ştie

revolut

SURSA FOTO: Dreamstime

O nouă țeapă pe Revolut și pe Facebook face ravagii printre români. Iată cum a rămas o persoană fără niciun ban. Ce trebuie să afli pentru a te putea proteja de astfel de înșelăciuni.

O nouă țeapă pe Revolut. DNSC trage un mare semnal de alarmă

DNSC trage un mare semnal de alarmă cu privire la această nouă țeapă pe Revolut și pe Facebook. După ce a încercat să vină în ajutorul unui presupus prieten, un cetățean român s-a trezit fără fonduri în contul său.

Acesta a căzut plasă unei noi înșelătorii, care se răspândește pe Facebook și implică utilizarea aplicației Revolut. Pe această platformă, un individ cu identitate falsă i-a solicitat mai multe sume bărbatului, promițând că le va restitui în câteva ore.

Experții din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) au adus la cunoștință publicului povestea persoanei care a rămas fără bani în cont, dezvăluind și demascând înșelăciunea. DNSC a prezentat inclusiv discuția dintre cei doi implicați în această înșelătorie.

Conform Directoratului, noua tehnică de înșelăciune este atât de sofisticată încât potențialele victime nu mai efectuează verificările necesare. Ei sunt păcăliți să trimită bani prietenilor în mod nechibzuit.

Procesul începe prin compromiterea unui cont de utilizator pe platformele de socializare. După aceasta, infractorii pot analiza conversațiile din acel cont pentru a imita stilul de comunicare al titularului legitim și, în același timp, pentru a identifica persoanele din lista de prieteni care ar putea fi dispuse să trimită bani rapid sub formă de „împrumut”.

„Primul pas îl reprezintă compromiterea unui cont de utilizator pe rețelele sociale. Ulterior, aceștia pot analiza conversațiile din contul respectiv pentru a copia stilul de adresare al titularului legitim și, totodată, pentru a înțelege ce contacte din lista de prieteni ar fi susceptibile să trimită rapid bani cu ‘împrumut’.

Mai departe, așa cum se poate observa din capturile de ecran atașate, atacatorii scriu mesaje private către prieteni care ar putea oferi acest ajutor financiar imediat. Desigur, ei pot folosi diferite scenarii în care oferă explicații vagi cu privire la motivele pentru care au nevoie de acei bani (ex: ‘am cardul blocat/am contul blocat’).

Vorbim despre o tehnică de inginerie socială care se bazează pe buna credință și dorința de a ajuta un prieten la nevoie. Odată activată emoția, scutul de securitate poate deveni inactiv, iar potențialele victime nu mai fac verificările necesare”, transmite DNSC.

SURSA FOTO: Facebook, DNSC

Infractorii utilizează metoda de plată prin link, pe Revolut

Infractorii utilizează metoda de plată prin link de Revolut pentru a primi bani, cu scopul de a evita detectarea tentativei de fraudă.

„Pentru a primi bani, atacatorii se folosesc de metoda de plată prin link de Revolut, tocmai pentru a evita depistarea faptului că este o tentativă de fraudă.

În cazul serviciului Revolut, fiecare cont este asociat unui număr de telefon, astfel că atacatorii ar trebui să aibă acces și la acel cont. În schimb, ei cer acest link de plată pe care ulterior îl accesează și direcționează banii în conturile lor”, potrivit DNSC.

Recomandările Directoratului Național de Securitate Cibernetică

DNSC oferă câteva recomandări celor care vor să se ferească de aceste înșelătorii.

1. Fii vigilent la mesajele care solicită ajutor financiar, chiar și de la cunoștințe.

2. Verifică întotdeauna autenticitatea interlocutorului, folosind canale alternative sau apelând telefonic.

3. În caz de suspiciune, anunță imediat banca (Revolut) pentru blocarea tranzacțiilor și furnizarea de informații pentru analiză.

4. Dacă ai căzut în capcană, depune o plângere la Poliție și notifică DNSC la alerts@dnsc.ro sau la 1911.

5. Informează-ți prietenii despre posibila compromitere a contului și raportează conturile afectate pe rețelele sociale.

6. Antrenează-te să recunoști și să eviți amenințările online, folosind resursele de pe www.sigurantaonline.ro, un proiect al Directoratului Național de Securitate Cibernetică, Poliției Române și Asociației Române a Băncilor.

„Fiți vigilenți atunci când primiți astfel de mesaje care cer un ajutor în bani prin mesaje private, chiar dacă cererea vine de la un prieten, familie sau o cunoștință! Este posibil ca acel cont să fi fost compromis, iar în spatele acestor mesaje să se afle chiar atacatorii.

Verificați întotdeauna dacă discutați cu titularul legitim al contului! Puteți să verificați acest lucru accesând un canal de comunicare alternativ, eventual apelându-l telefonic.

Dacă ați căzut în capcană, anunțați imediat banca (în acest caz Revolut) pentru a încerca blocarea tranzacțiilor și pentru a oferi detaliile necesare pentru analiză.

În cazul în care ați suferit o pagubă materială prin această metodă, depuneți o plângere la cea mai apropiată secție de Poliție și, nu în ultimul rând, notificați DNSC pe email (alerts@dnsc.ro) sau prin apel telefonic la 1911, acolo unde puteți discuta și cu un operator care vă poate îndruma către pașii necesari în astfel de cazuri. Echipa noastră va analiza metoda și va emite imediat o avertizare pentru ceilalți utilizatori.

Nu în ultimul rând, anunțați acei prieteni care și-au pierdut accesul la contul de social media și raportați acele conturi către rețeaua socială ca fiind compromise!

Antrenați-vă să depistați și să evitați amenințările din mediul online pe site-ul proiectului de conștientizare Siguranța Online, www.sigurantaonline.ro, inițiativă lansată de Directorat, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB) alături de parteneri din mediul privat”, anunță, pe Facebook, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică.