O evoluţie tehnologică fără precedent schimbă modul în care ne raportăm şi utilizăm automobilul. În 1994 debuta primul sistem de navigaţie pe un automobil european, pe BMW Seria 7. În numai 20 de ani maşina s-a transformat dintr-un simplu mijloc de transport, într-un spaţiu al experienţelor prin elemente precum iDrive, internet şi Apps, sisteme de sunet HiFi şi funcţii multimedia.
Conducătorul auto rămâne însă în prim plan. Fie că împrumută şi adaptează tehnologie militară de avangardă, aşa cum sunt Head-Up Display (HUD) şi Night Vision, fie că dezvoltă noi teritorii aşa cum este sistemul de parcare 100% autonom sau sistemul de asistenţă pentru faza lungă (High Beam Assist), experienţa de la volan promite să fie una mai confortabilă şi mai sigură. Automobilul devine tot mai inteligent pe baza sistemelor de senzori complecşi (radar şi video) şi poate susţine manevrele conducătorului auto sau să ofere informaţii importante în funcţie de situaţia de condus.
BMW ConnectedDrive, alături de EfficientDynamics, este una dintre direcţiile principale de dezvoltare pentru tehnologiile mărcii. ConnectedDrive se referă acum la sistemele care fac legătura între conducătorul auto, maşină şi mediu. Aşa cum demonstrează concept-car-ul BMW Vision ConnectedDrive, automobilul va deveni, în viitor, o parte integrată dintr-o serie de reţele de comunicare, inclusiv internet. Aceste sisteme nu vor face doar legătura între automobil şi lumea exterioară, ci prin funcţii inteligente de filtrare şi sortare vor oferi doar informaţiile cu adevărat relevante pentru conducătorul auto, asigurând astfel un maxim de atenţie asupra traficului. Accentul este pe furnizarea informaţiei exacte la momentul oportun.
Internet şi Apps, aplicaţii preluate din telefonul mobil
BMW Group a fost primul producător care a oferit în România aplicații internet în automobil. Una dintre cele mai importante direcții de dezvoltare este funcția Apps, care permite utilizarea aplicațiilor de telefon și a conexiunii de internet a telefonului mobil direct în automobil. Noi funcții, care până acum nu erau disponibile într-un autoturism, devin dintr-o dată deosebit de accesibile: webradio, music on-demand sau chiar și funcții social media precum Facebook, Twitter sau foursquare.
Conceptul BMW Group permite integrarea în automobil a aplicaţiilor, nu numai cele proprii BMW Connceted sau MINI Connected, dar şi a celor third-party, create de dezvoltatori externi. Aceasta deschide noi oportunităţi utilizatorilor de a se bucura de funcţii noi, chiar şi după ce au achiziţionat automobilul, fără a fi nevoie de modificări ale maşinii. Pentru aceasta este suficient ca noua aplicaţie să fie încărcată pe telefonul mobil şi acesta să fie cuplat prin cablu USB cu automobilul.
De-a lungul timpului, BMW a colaborat cu cei mai mari producători pentru sistemele audio, aşa cum este Bose sau Harman Kardon. Acum, în prim plan pentru modelele BMW se află noua soluţie dezvoltată de Bang & Olufsen, sistemul care foloseşte incinte acustice din aluminiu, în stilul specific al mărcii daneze. Materialele de înaltă calitate şi designul rafinat reflectă pe deplin noua atenţie a mărcii pentru interiorul automobilului.
Lumină şi vizibilitate
Vizibilitatea, mai ales pe timp de noapte, este un factor important pentru siguranţă. Conform statisticilor Autorităţii germane de statistică, cele mai multe accidente se întâmplă noaptea, chiar dacă traficul este semnificativ mai redus.
Faza lungă acoperă o distanţă de aproximativ 300 de metri (600m pentru tehnologia LASER), în timp ce faza scurtă acoperă 70-80 m. Distanţa de frânare pentru un şofer care se deplasează cu 100 km/h, inclusiv timpul de reacţie, este de 80 m. De aceea iluminatul optim este esenţial.
BMW foloseşte o serie de tehnologii pentru mai multă siguranţă şi confort în deplasările pe timp de noapte precum Asistent fază lungă (158 euro pentru BMW X5) sau Night Vison cu spot dinamic de lumină (2210 Euro cu TVA pentru BMW X5). Împreună cu Head-Up Display, display-ul multifuncţional sau sistemul de comenzi vocale (inclus în Sistemul de navigaţie), acestea asigură atenţia maximă a conducătorului auto asupra drumului.