Prin ce atrage un gadget femeile? Design, culoare, anumite funcţii unice? Producătorii încearcă să se diferenţieze între ei punând laolaltă, în proporţii diferite, fiecare din aceste ingrediente.

Unul dintre cei mai mari producători care a decis recent să o rupă cu trecutul ce îi conferise o imagine prea corporatist-orientată este HP. Americanii nu doar că au intrat pe nişa reprezentată de netbooks – laptopuri mici, uşoare şi ieftine, cu funcţii de bază – ci au şi împins conceptul ceva mai departe. HP Mini 1000 Vivienne Tam Edition este conceput după o reţetă deja consacrată: netbookul HP Mini a primit un tratament special de design, purtând amprenta unei cunoscute creatoare de modă.

Dacă netbookurile sunt dedicate jurnaliştilor, bloggerilor, tinerilor care se deplasează constant şi vor să rămână permanent conectaţi la internet, atunci HP Mini Vivienne Tam se adresează exclusiv părţii feminine a categoriei menţionate. Lansat de curând şi prezent şi în magazinele proprii HP, netbookul a fost promovat, în mod unic pentru piaţa autohtonă, prin intermediul unui blog, Andressa.ro.

„Când am adus în România noul notebook, dedicat doamnelor preocupate de ultimele tendinţe în fashion, am dorit să comunicăm produsul şi în mediul online. Pe Andressa.ro o recomandă stilul liber şi direct în comunicarea cu publicul feminin“, explică Erich Chirea, personal system group marketing manager.

Cu sau fără asocierea unui nume cunoscut, aproape toţi producătorii aplică reţeta verificată a modificării designului unei categorii de produse pentru a atrage clienţii de sex feminin. BenQ are seria de netbookuri Joybook U101 în culori speciale. Urcând o treaptă peste netbookuri, aproape toată seria CS de notebookuri de la Sony este dedicată segmentului feminin. Segmentarea prin design, dar fără a înlătura sau adăuga funcţii suplimentare, specifice şi cu adresabiliate directă femeilor, ceea ce ar impune costuri de fabricaţie mai mari, este o tehnică de a juca pe teren sigur.

La nivel mondial, cumpărătorii de produse tehnologice continuă să fie în majoritate bărbaţi, care şi cheltuie mai mult decât femeile pe electronice, dar rolul femeilor în decizia de achiziţie a unui produs electronic pentru gospodărie creşte, iar acestea au o relaţie mult mai „personală“ cu produsele achiziţionate, arată studiile Consumer Electronics Association.

Sunt însă gadeturi care, fără a fi gândite neapărat pentru publicul feminin, sunt preferate de acesta. Un laptop MacBook Air va atrage o femeie mai mult decât fraţii mai mari şi mai dotaţi din seria MacBook Pro. O cameră foto Samsung IT100 sau Sony DSC-T90, preferabil de culoare roz, ori o cameră video Sony TG7 va fi preferată de femei pentru designul subţire şi uşurinţa în folosire mai mult decât pentru veleităţile sale tehnice. La fel, aflate la volan, vor alege probabil un asistent de navigare de genul Mio S505, care arată mai mult a iPhone decât a GPS, pentru şoferi de cursă lungă.

HP Mini 1100

În ediţie specială, semnată de creatoarea de modă Vivienne Tam. Un notebook şic, la preţul recomandat de 2.599 lei

165-32588-39_m205_org_bty1_26.jpgLogitech M205lu

Mouse fără fir cu administrare inteligentă a consumului de curent şi o sensibilitate de 1.000 dpi

165-32584-39_dtminislim_size_display_26.jpgKingston

DataTraveler MiniSlim este un stick mic şi usor, cântăreşte doar 1,8 g şi este creat în culori ce se adresează sexului frumos

165-32587-39_jb_lite_u101_s8_with_hand_26.jpgu101

este netbookul din seria Joybook Lite, care a fost gândit special pentru sexul frumos

165-32589-39_tg7_main_2_gps_26.jpgSony HDR TG7

Memorie internă de 16 GB, Memory Stick, senzor imagine: CMOS de 2,3 megapixeli, stabilizator imagine. Preţ: 3.600 lei

165-32586-39_it100_red_26.jpgSamsung IT100

Înregistrări video la o rezoluţie de 720 p, conectivitate HDMI, zoom optic de 5x, stabilizator digital şi optic de imagine. Preţ: 1.100 lei

165-32585-39_fr60_26.jpgCeas de fitness de la Garmin; monitorizează antrenamentele – 736 lei