Tehnologia Ambilight brevetată de Philips păruse la început doar o găselniţă de marketing: două surse de iluminare, dispuse de o parte şi de alta a unui televizor LCD, care afişau culoarea dominantă de pe ecran. Interesant şi fără prea mare utilitate.
Abia acum, cu ultima noutate aruncată pe piaţă de producătorul olandez de electronice, Aurea, o tehnologie ajunsă la maturitate îşi arată cu adevărat forţa.
Aurea este cu siguranţă unul dintre cele mai spectaculoase ecrane LCD de pe piaţa românească, unde a ajuns la doar câteva săptămâni după ce a fost prezentat în premieră mondială la IFA. Rama albă şi mată a televizorului include acum 126 de LED-uri ascunse (dispuse pe toate cele patru laturi), care reproduc culorile dominante ale zonei învecinate de pe ecran; de altfel, lumina este proiectată şi în spate, pe peretele pe care este montat ecranul, astfel încât senzaţia privitorului este, dacă urmărieşte imaginile în întuneric, una de imersie în atmosfera imaginii.
Specificaţiile tehnice ale lui Aurea sunt în mod clar de top: ecranul cu diagonala de 107 centimetri este widescreen, cu aspect de 16:9, şi are o rezoluţie de 1.920×1.080 de pixeli, ceea ce înseamnă că poate reda conţinut Full HD, la cea mai înaltă calitate a imaginii. Frecvenţa de afişare a imaginii este de 100 Hz; astfel este eliminat un neajuns inerent al ecranelor LCD, şi anume, „tremurul“ vizibil la imaginile în mişcare, de exemplu la transmisiunile sportive. Iar gama cromatică acoperă, la rândul ei, nu mai puţin de patru mii de miliarde de culori! Contrastul, în condiţii normale, este de 1.200:1, dar este ajustabil până la o valoare mult mai mare – 8.000:1.
Sunetul este redat de 24 de difuzoare integrate în ramă (dintre care două sunt subwoofere, pentru başi) şi este procesat din software, cu Virtual Dolby Digital. În materie de conectivitate, există practic orice ţi-ai putea dori: trei porturi HDMI, pentru conectarea la surse de conţinut high definition, intrare S-video, ieşiri audio digitale (S/PDIF, adică Sony/Philips Digital Interface) şi analogice, plus un port USB de pe care se pot rula direct fişiere MP3 şi imagini JPEG.
La un preţ estimat de circa 12.990 de lei, Aurea nu este un produs destinat unei pieţe largi. De altfel, lansarea sa internaţională a cuprins un editorial foto în revista Vogue şi un film de scurt metraj al celebrului regizor din Hong Kong Wong Kar Wai şi produs de Philips (după un concept al agenţiei de publicitate DDB, cea care deţine contul de advertising al olandezilor la nivel internaţional). Iată un marketing inteligent, adresat celor pentru care stilul de viaţă contează cel mai mult.