Se poartă retro. Nu numai când vorbim de colecţiile de modă, ci mai nou şi în IT&C. Tivoli şi Grundig, două companii care au intrat recent în ţara noastră, pun accentul pe produse moderne din punct de vedere tehnologic, dar cu un design considerat, până nu demult, demodat.

În ultimul timp, se poate spune că inovaţia înseamnă de fapt o privire aruncată în trecut. Este la îndemâna oricui, iar rezultatele par a fi neaşteptat de bune. Concret, compania americană Tivoli Audio a intrat pe piaţa românească cu o serie de aparate radio performante şi cu un design aparte, retro, printr-un parteneriat norvegiano-român. Tocmai datorită designului aparte, produsele vor fi mai puţin prezente în magazinele de muzică, fiind preferate magazinele de mobilă şi decoraţiuni interioare, chiar şi cele ale lui Mihai Albu din Marriott şi Magheru. Produsele se adresează unui public mai restrâns, cu venituri medii spre mari. Dar aşteptările de la piaţa locală sunt destul de mari, pentru că „românii sunt nerăbdători să încerce lucruri noi şi mai doritori să cumpere branduri originale“, spun reprezentanţii firmei în România.

Primul model adus pe piaţă este chiar Model One. Aparatul include conexiuni pentru CD player, căşti şi înregistrare pe bandă magnetică şi conexiune de 12V, pentru ca ascultătorii radio să poată folosi aparatul şi într-un vehicul, precum rulota, sau chiar în larg, pe o ambarcaţiune. Model One poate reda un sunet stereo în momentul în care ascultătorul optează pentru căşti.

Politica de preţuri este aceeaşi în toate ţările, astfel că în România aparatul lansat recent costă echivalentul a 179 de euro, aşteptările companiei în ceea ce priveşte vânzările fiind de 3.000 de unităţi vândute în primul an de la lansare.

Tot în spiritul retro, Grundig a deschis o reprezentanţă locală în ţara noastră. Printre produsele cu care compania va fi prezentă pe piaţă este şi linia Audiorama, foarte populară în anii ‘70. Produsele vor fi incluse în portofoliul companiei din luna februarie a anului viitor. În comparaţie cu modelul original, noua variantă a suferit câteva modificări ale designului, în special în ceea ce priveşte forma, care nu mai este o sferă perfectă.

Grundig a deschis reprezentanţa din România ca parte a politicii sale de globalizare. Mugur Ştefan, şeful biroului local, a evitat să facă estimări în ceea ce priveşte vânzările pentru lunile următoare, dar crede că în al doilea an pe piaţa locală vânzările vor fi de zece milioane de euro. „În prezent, pe piaţă sunt doi jucători japonezi importanţi, doi coreeni şi unul european. Ne dorim să fim al doilea mare jucător european“, a declarat Ştefan. Produsele se distribuie deocamdată prin lanţurile Flanco şi Domo, însă există discuţii cu toţi marii retaileri.

La nivel mondial, compania a avut pierderi anul trecut, dar anul acesta este deja pe profit. Obiectivul pentru următorii cinci ani este atingerea unei cifre de afaceri de un miliard de euro pe piaţa europeană.