Pilotul automat, farurile adaptive şi Night Vision sunt numai câteva dintre minunile tehnice cu care nemţii justifică preţul de peste 70.000 de euro al celui mai luxos model al gamei.
În 2008, actuala generaţie a bolidului de lux BMW Seria 7 dă ultima reprezentaţie în showroomurile din România ale constructorului german. Spre sfârşitul anului, o nouă variantă va intra în vânzare. Până atunci însă, clienţii români au posibilitatea de a cumpăra un vehicul burduşit cu echipamente de comandă şi control care pot transforma orice călătorie într-o adevărată încântare. Asta cu condiţia ca, înainte de a pleca la drum, să îţi pui bine mintea la contribuţie pentru a înţelege cum funcţionează fiecare comutator al ingenioaselor echipamente aflate la bord.
Modelul testat de noi, un 745d, cu un preţ de catalog de 75.480 de euro fără TVA, şi-a dovedit pe deplin renumele de navă amiral a celui mai inovativ constructor german. Însă, deşi ne-a demonstrat că traficul aglomerat poate fi privit cu indiferenţă din scaunul confortabil din piele „Pearl Cream Biege“, a avut şi „pretenţia“ de a ne chinui până la epuizare cu mulţimea de funcţii a tuturor butoanelor amplasate în imediata apropiere a şoferului.
După câteva ore în care am încercat cu disperare să testăm fiecare sistem prezent în echipare, a trebuit să ne dăm bătuţi. După fiecare victorie, care însemna activarea şi dezactivarea pilotului automat Activ sau modificarea setărilor sistemului de navigaţie, ne-am dat seama că am avea nevoie de cel puţin câteva zile pentru a înţelege tot ce poate face Seria 7 pentru cel de la volan.
Avion pe şosea
Trecând de etapa acomodării cu sistemele neapărat necesare deplasării, am continuat să ne minunăm de ideile multe şi fixe ale nemţilor. Prin simpla acţionare a unui comutator, maşina şi-a luat în serios rolul de stăpân al şoselelor. Fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie dezlănţuia monstrul de sub capotă, iar cei 330 de cai-putere porneau într-un galop tăcut. Graţie pilotului automat, maşina păstrează întotdeauna o distanţă sigură faţă de ceilalţi participanţi la trafic, iar la căderea serii, sistemul Night Vision şi farurile adaptive evidenţiază orice obstacol care ar putea deveni periculos. Chiar mai surprinzător pentru un vehicul cu dimensiuni generoase, suspensia nu te lasă să simţi denivelările din asfalt, dar nici nu te poartă ca pe un pasager al unei şalupe pe o mare înspumată. De altfel, formidabila uzină de forţă, trenul de rulare performant şi scaunele confortabile te pot face să uiţi de acul vitezometrului şi, brusc, să te trezeşti deplasându-te cu peste 150 km/h. Şi asta fără cel mai mic semn că maşina ar fi forţată.
Desigur, toate aceste „mici amănunte“, care îţi fac călătoria plăcută şi fără stres, au şi un preţ. Dacă un BMW 730i, cel mai ieftin din gamă, costă fără taxe 60.980 de euro, iar preţul de bază al celui mai scump model, 760Li, este de 109.480 de euro, echipamente precum farurile adaptive, pachetul Sport, sistemul de navigaţie Professional, funcţia TV sau Night Vision vor mai scoate din buzunarul doritorilor între 560 şi 7.000 de euro.
Lux şi funcţionalitate
20 de pagini ale catalogului de prezentare oferit de BMW Vertriebs GmbH sunt pline cu echipamentele standard sau opţionale ale modelelor din Seria 7, consultanţa unui specialist fiind neapărat necesară înaintea deciziei de achiziţionare.