Comisia Europeană anunță că pasagerii vor putea folosi la capacitate maximă telefoanele care au tehnologia 5G în timpul curselor aeriene în interiorul blocului comunitar. De asemenea, această tehnologie va fi folosită și pentru șofat.
Telefoanele 5G vor putea fi folosite la capacitate maximă în timpul curselor aeriene din Uniunea Europeană
Comisia Europeană a anunțat că dorește ca frecvențele 5G pentru WiFi să fie deschise atât în mijloacele de transport terestre, cât și în cele aeriene, subliniind că cerul nu mai este limita pentru conectivitatea ultrarapidă.
Potrivit mesajului instituției europene, pasagerii vor putea folosi telefoanele cu tehnologia 5G pe tot parcursul zborului, în timp ce viteza va fi asigurată de către echipamentele speciale pentru această rețea. Cu ajutorul acestora, pasagerii vor putea să trimită mesaje, să vorbească la telefon sau să se uite la filme.
În interiorul Uniunii Europene, acest serviciu costă între 5 și 15 euro/zbor și este posibil la companiile aeriene de linie.
„Problema, astăzi, este că frecvențele puternice care permit trafic mare de date interferează cu comunicațiile de pe aeroporturi și aeronave și asta era o problema de siguranță, iar acum noile tehnologii și noile reglementări permit ca această frecvență mult mai largă de bandă să fie folosibilă și în zona aeroporturilor și pe aeronave. Costurile scăzând, o să ajungă probabil să fie inclus în prețul biletului de avion, pentru că toți operatorii aerieni vor încerca să atragă oamenii spunând: aveți internet inclus, puteți să faceți orice, să lucrați sau să vă relaxați sau să stați pe rețelele sociale”, spune europarlamentarul USR, Vlad Gheorghe.
Condusul va fi mai ușor datorită tehnologiei 5G
Vor exista modificări și în cazul autovehiculelor. Datorită tehnologiei 5G condusul va fi mult mai ușor pentru șoferi, iar siguranța în trafic va crește. Există deja autoturisme care au sisteme inteligente.
„Va permite conectarea mai rapidă a vehiculelor la mediul exterior. Aici ne referim la infrastrcutură. De exemplu, pe o autostradă putem vedea foarte bine care sunt valorile de trafic acelei porțiuni de drum. Pot fi evitate anumite ambuteiaje. La un moment dat, mașinile vor comunica cu sistemul de semaforizare din localități și astfel, în funcție de direcția în care merg aceste vehicule, semafoarele inteligente își pot transfera modul de a transfera de la roșu la verde la galben”, spune Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Automobile din România.
Totuși, România are nevoie, la ora actuală, de specialiști care să implementeze noile tehnologii.
„Avem laboratoare dedicate pentru 5G, avem specialiști, profesori care fac acest lucru, dar avem și experți din industrie care vin și le predau studenților ce înseamnă 5G, ce înseamnă să implementezi o rețea 5G”, spune Răzvan Crăciunescu, Conf. Dr. Ing. Universitatea Politehnică București.
Statele membre ale Uniunii Europene au timp până pe data de 30 iunie 2023 să pună benzile de frecvență de 5 GHz.