Cum ne ascultă telefoanele?

O echipă de marketing din cadrul gigantului media american Cox Media Group (CMG) susține că are capacitatea de a asculta conversațiile ambientale ale consumatorilor prin intermediul microfoanelor încorporate în smartphone-uri, televizoare inteligente și alte dispozitive, cu scopul de a colecta date pentru direcționarea reclamelor.

Numită „Active Listening”, această capacitate este prezentată de CMG ca o modalitate de identificare a potențialilor clienți pe baza conversațiilor în timp real, susține site-ul 404media.

Chiar dacă publicul speculează de ani de zile că dispozitivele inteligente îi ascultă pentru a livra reclame, această informație vine să confirme posibilitatea ca această presupunere ar fi, de fapt, realitate în anumite situații. Până în prezent, nu existau dovezi clare că o astfel de capacitate exista, dar CMG sugerează că „Active Listening” este o tehnică de marketing potrivită pentru viitor.

Nu este clar dacă capabilitatea pe care CMG o anunță și despre care susține că funcționează este folosită în prezent pe dispozitivele aflate deja pe piață. Compania notează însă că este „o tehnică de marketing potrivită pentru viitor, disponibilă astăzi”.

Sursa citată a găsit, de asemenea, un reprezentant al companiei pe LinkedIn care cere în mod explicit părților interesate să îi contacteze în legătură cu produsul. Un profesionist în marketing contactat de CMG pentru această tehnologie a declarat că un reprezentant al CMG i-a dat detalii despre prețurile serviciului.

„Ce ar însemna pentru afacerea dumneavoastră dacă ați putea viza potențialii clienți care discută în mod activ despre nevoia lor de servicii în conversațiile lor de zi cu zi? Nu, nu este un episod din Black Mirror – este vorba de Voice Data, iar CMG are capacitățile necesare pentru a o folosi în avantajul afacerii dumneavoastră”, se arată pe site-ul CMG.

Compania susține că totul ar fi legal

Partea din CMG care face publicitate pentru această capabilitate este CMG Local Solutions. CMG însăși este deținută de Apollo Global Management și Cox Enterprises, care include furnizorul de servicii de internet Cox Communications. CMG operează o gamă largă de televiziuni și posturi de radio.

Cu Active Listening, CMG pretinde că poate „direcționa publicitatea EXACT către persoanele pe care le căutați”, potrivit site-ului său web. Scopul este de a viza potențialii clienți pe baza a ceea ce aceștia spun în „conversațiile lor de zi cu zi”, adaugă site-ul web.

Afirmațiile privind această capacitate ridică probleme juridice evidente, pentru că interceptarea comunicațiilor pe smartphone fără consimțământul corespunzător poate încălca legile privind interceptările telefonice.

Site-ul web al CMG abordează și acest aspect printr-o secțiune care începe cu „Știm la ce vă gândiți. Este acest lucru legal? DA – este absolut legal ca telefoanele și dispozitivele să vă asculte. Asta pentru că, de obicei, consumatorii își dau consimțământul atunci când acceptă termenii și condițiile de actualizare a software-ului sau la descărcarea aplicațiilor”, se arată pe site.

În afară de site-ul web al CMG, sunt disponibile foarte puține informații despre această capacitate, inclusiv despre modul exact în care sunt colectate datele, fie prin intermediul unui kit de dezvoltare software inclus în aplicații, fie prin colectare în alt mod.