Vânzările globale de telefone mobile au crescut cu 4,7% în al doilea trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform companiei de cercetare iSuppli.

Vânzările globale de celulare au crescut, în trimestrul doi al acestui an, la 265 de milioane de unităţi, cu 12 milioane mai mult faţă de primul trimestru. Comparativ cu trimestrul doi al anului trecut însă, piaţa a scăzut cu 15,1%.

 iSuppli estimează ca piaţa va continua să crească cu 6% pe trimestrul trei şi cu 8,3% în ultimele trei luni ale anului în curs, comparativ cu trimestrele anterioare. În ciuda prognozelor optimiste, livrările în acest an sunt aşteptate să scadă cu 9,9%, la 1,1 miliarde de unităţi, primul declin anual din ultimii opt ani.

LG, cea mai bună performanţă

Finlandezii de la Nokia şi-au mentinut şi în trimestrul doi al anului poziţia de vârf, livrând 103,2 milioane unităţi şi au o cotă de piaţă de 38,9%. Sud-coreenii de la Samsung rămân în cărţi pentru a-şi atinge obiectivul, acela  de a livra 200 de milioane de unităţi, în 2009. Aceştia au reuşit să îşi crească vânzările cu 14,4% faţă de trimestrul doi al lui 2008, până la 52,3 milioane de unităţi. Samsung are o cotă de piaţă, în trimestrul doi, de 19,7%.

LG Electronics, al treilea jucător de pe piaţă, a avut cea  mai bună performanţă dintre toţi producătorii de celulare livrând, în trimestrul doi, 29,8 milioane de unităţi, faţă de 22,6 milioane, în primul trimestru. Sud-coreenii au vândut mai multe terminale în Orientul Mijlociu şi Africa şi în special telefoane touchscreen, cu ecranul sensibil la atingere. Cota de piaţă a companiei a crescut cu 2,3% şi este în prezent la 11,2%.

Motorola şi Sony Ericsson se „zbat” pe locurile patru şi cinci, cu livrări de 14,8 milioane, respectiv 13,8 milioane de telefoane mobile. Cota de piaţă a americanilor este de 5,6%, iar cea a japonezo-suedezilor de 5,2%.

0-34601-top5.jpg