Telefoane mai multe, mai ieftine și mai „deștepte“. Așa arată viitorul în viziunea Evalueserve. „Îl mai țin câteva luni, merge și-așa“ este abordarea românilor care, în urma recesiunii, își schimbă mai rar telefonul.
În următorii patru ani, prețul de achiziție a 70% din telefoanele mobile din piață va scădea sub 100 de dolari, arată un studiu realizat de Evalueserve. Nu așteptați însă până atunci pentru a vă înlocui telefonul vechi – scăderea prețului se datorează în mare parte faptului că este prevăzută o creștere masivă a cumpărătorilor din țările cu venituri sub medie, ceea ce va duce la o scădere a mediei bugetului alocat de clienți acestor achiziții.
Din acest motiv, este greu de spus în ce măsură această scădere se va regăsi și în magazinele românești, mai ales că nivelul subvențiilor acordate de operatorii de telefonie mobilă are o influență importantă asupra pieței. „Generic, putem spune că prețurile terminalelor au înregistrat o creștere în ultima perioadă, unul dintre motive fiind reducerea subvenţiilor la mobilele cu conectare, dar și introducerea în oferte a tot mai multor telefoane din categoria smartphone (inclusiv iPhone)“, spune Alexandru Munteanu, sales operations manager al Germanos România. „În categoria telefoanelor fără conectare, prețul mediu per terminal a fost, în ultimii doi ani, în ușoară scădere de la un an la altul“, adaugă el.
Conform studiului Evalueserve, cererea de telefoane mobile va crește, până în 2015, la circa 2,58 miliarde de unități, 94% din vânzări fiind reprezentate de telefoane cumpărate de clienți pentru a le înlocui pe cele vechi.
În România, perioada de utilizare a unui telefon mobil a crescut de la 18 luni, înaintea recesiunii, la aproape doi ani, în prezent, spune reprezentantul Germanos. „În plus, a crescut numărul retențiilor față de cel al achizițiilor noi, clienții schimbându-și telefonul profitând de punctele de fidelitate acumulate, în baza cărora au putut beneficia de prețuri mai accesibile“ explică Munteanu.
Cea mai mare parte a vânzărilor rețelei Germanos este generată, atât în volum cât și în valoare, de către telefoanele din categoria „mainstream“, cu prețuri situate între 50 și 150 de euro.