Anunț cu privire la telefoanele mobile. Cercetarea, care a implicat 1.227 de elevi din 30 de școli secundare din Anglia, a comparat instituțiile cu reguli stricte privind utilizarea telefoanelor cu cele care permit accesul acestora în pauze și la prânz. Rezultatele nu au arătat diferențe semnificative în ceea ce privește somnul, comportamentul în clasă sau activitatea fizică, însă timpul petrecut pe rețelele sociale a fost asociat cu performanțe școlare mai slabe și o stare de bine mentală mai precară.

Anunț cu privire la telefoanele mobile

Dr. Victoria Goodyear, autoarea principală a studiului, a subliniat că simpla interdicție a telefoanelor nu reprezintă o soluție eficientă pentru a combate efectele negative ale utilizării excesive ale acestora. Ea a sugerat că este nevoie de măsuri suplimentare pentru a sprijini elevii în gestionarea utilizării tehnologiei.

Deși rezultatele studiului au fost surprinzătoare, Joe Ryrie, directorul organizației Smartphone Free Childhood, a declarat că școlile din rețeaua lor au raportat beneficii semnificative de pe urma interzicerii telefoanelor.

Măsurile de restricționare a telefoanelor au avut rezultate mixte

Totuși, el a remarcat că timpul mediu de utilizare al telefoanelor (între patru și șase ore pe zi) este îngrijorător și că sunt necesare reglementări mai stricte pentru platformele de socializare.

În anumite școli, măsurile de restricționare a telefoanelor au avut succes, cum ar fi la Ysgol Aberconwy din Țara Galilor, unde elevii își blochează telefoanele în pungi magnetice pe durata orelor, ceea ce a dus la reducerea agresivității și a conflictelor între elevi.

elevi, școală
SURSA FOTO: Dreamstime

Interzicerea completă a telefoanelor nu este o soluție viabilă

În contrast, altele, cum ar fi o școală din Birmingham, consideră că interzicerea completă a telefoanelor nu este o soluție viabilă, subliniind că profesorii au responsabilitatea de a-i învăța pe elevi să folosească telefoanele într-un mod responsabil.

„Interzicerea telefoanelor nu este o soluție suficientă pentru a combate efectele negative ale utilizării excesive a acestora. Trebuie să facem mai mult decât să interzicem telefoanele în școli”, a declarat dr. Victoria Goodyear, autoarea principală a studiului, pentru BBC.

Utilizarea smartphone-urilor în școli rămâne o problemă controversată în Marea Britanie, unde 96% dintre copiii cu vârste între 12 și 15 ani dețin un telefon mobil.