Fără telefoane mobile în școli
Începând din luna următoare, elevii de liceu din Olanda vor fi supuși unei noi reguli care interzice utilizarea telefoanelor mobile, a iPad-urilor, a ceasurilor inteligente și a altor dispozitive similare în sala de clasă.
Măsura are scopul de a limita utilizarea acestor dispozitive în timpul orelor de școală.
Decizia Guvernului, comunicată în luna iulie, are la bază motive precum:
- concentrarea scăzută a elevilor
- performanța educațională deficitară
Pe lângă această măsură guvernamentală, anumite școli au introdus deja reguli proprii, cerând elevilor să-și depoziteze telefoanele în dulapuri pe durata programului școlar.
Telefoanele mobile în școli, interzise în mai multe țări
Premierul conservator Christopher Luxon, care a depus jurământul la începutul acestei săptămâni, a vizitat vineri o școală și a reiterat planul guvernului său de a interzice telefoanele în sălile de clasă.
Telefoanele mobile vor fi interzise în școlile din Noua Zeelandă, a declarat vineri noul prim-ministru conservator Christopher Luxon. El a promis în campania electorală că va combate scăderea ratei de alfabetizare în țară.
O politică similară de interzicere a telefoanelor este fie în curs de testare, fie urmează să fie pusă în aplicare în alte câteva țări, inclusiv în:
- Statele Unite ale Americii (SUA)
- Regatul Unit
- Franța
- Țările de Jos
În Germania, singurul land care a impus o interdicție generală a telefoanelor în sălile de clasă este Bavaria. În celelalte landuri, decizia aparține școlilor, multe dintre ele alegând să excludă telefoanele.
Susținătorii acestui sistem spun că telefoanele distrag atenția și arată că există dovezi care sugerează că prezența lor în clasă ar putea afecta în mod disproporționat elevii cu performanțe mai slabe.
Între timp, criticii se întreabă cât de eficientă poate fi o interdicție. De asemenea, ei se întreabă dacă eforturile de a încorpora utilizarea telefonului în activitatea școlară ar putea fi mai eficiente pe termen lung.
UNESCO cere școlilor să interzică smartphone-urile în clasă
Agenția ONU a precizat că până și faptul de a fi aproape de un smartphone a fost asociat cu distragerea atenției elevilor în sala de clasă. Asta, la rândul său, determină performanțe mai slabe ale acestora.
Un nou raport UNESCO avertizează împotriva utilizării excesive a tehnologiilor precum:
- smartphone-urile
- computerele în educație
„Revoluția digitală deține un potențial incomensurabil, dar, așa cum au fost lansate avertismente cu privire la modul în care ar trebui să fie reglementată în societate, o atenție similară trebuie acordată modului în care este utilizată în educație”, a declarat Audrey Azoulay, directorul general al UNESCO, într-un comunicat de presă transmis Euronews.
Raportul GEM 2023 al UNESCO avertizează că, deși tehnologiile din sălile de clasă pot fi benefice pentru învățarea elevilor, acestea pot avea și un impact negativ dacă sunt folosite în mod:
- necorespunzător
- excesiv
„Datele de evaluare internațională pe scară largă, cum ar fi cele furnizate de Programul pentru evaluarea internațională a elevilor (PISA), sugerează o legătură negativă între utilizarea excesivă a TIC și performanța elevilor”, se arată în raport.