Recomandările de parfumuri, miniprogramele de fitness şi calculul caloriilor nu le mai fac cele mai bune prietene, ci ultimele mobile destinate femeilor. Pe lângă semnătura celor mai apreciaţi designeri de modă şi culorile aparte, noile terminale oferă şi funcţii sau conţinut media personalizat. E bine ştiut că femeile nu sunt uşor de mulţumit, iar uşurinţa cu care ele observă cele mai ascunse detalii lasă fără cuvinte şi cei mai atenţi bărbaţi. Nu se putea ca toa
Recomandările de parfumuri, miniprogramele de fitness şi calculul caloriilor nu le mai fac cele mai bune prietene, ci ultimele mobile destinate femeilor. Pe lângă semnătura celor mai apreciaţi designeri de modă şi culorile aparte, noile terminale oferă şi funcţii sau conţinut media personalizat.
E bine ştiut că femeile nu sunt uşor de mulţumit, iar uşurinţa cu care ele observă cele mai ascunse detalii lasă fără cuvinte şi cei mai atenţi bărbaţi. Nu se putea ca toate acestea să nu se reflecte şi în noile modele de telefoane. Colecţiile de mobile „pentru doamne“ nu mai sunt o noutate, iar producătorii se înghesuie să lanseze terminale ce poartă semnătura unor celebri creatori de modă.
„La conceperea telefoanelor pentru femei se iau în calcul numeroşi factori: liniile curbe, culoarea, materialul de fabricaţie, integrarea unei camere foto, dar şi conţinutul şi funcţionalităţile (muzică, screensaver, imagini de fundal)“, explică Gabriel Maranca, sales manager mobile devices la Motorola România. Dintre modelele pe care Motorola le are în această categorie, în România au fost apreciate PEBL U6, v3i Dolce & Gabbana şi KRZR K1, care aduce şi o noutate în ceea ce priveşte design-ul: clapeta externă din cristal safir. Cât despre funcţiile speciale, modelul PEBL U6 oferă un miniprogram de fitness şi calcularea bioritmului.
Creatorii de modă ne schimbă mobilul
Nokia nu are o gamă de telefoane dedicată special femeilor, ci pentru persoanele care sunt interesate de modă şi tendinţe. „Am creat colecţiile Art Deco Fashion şi L’Amour pentru acest segment special, care include ambele genuri (femei şi bărbaţi)“, spune Greig Williams, directorul general Nokia pentru Ungaria şi România. „Desigur, există terminale cum este Nokia 7380, ca şi predecesorul său, Nokia 7280, care sunt mai atrăgătoare pentru publicul feminin, dacă luăm în considerare faptul că au un afişaj-oglindă, cu efecte de reflectare a luminii“, continuă el. Producătorul se mândreşte şi cu lansarea terminalului Nokia 8310 împreună cu Kenzo, iar luna martie aduce pe piaţa europeană modelul Nokia 7373 Special Edition – Giambattista Valli.
LG nu se lasă mai prejos, anunţând că anul acesta va aduce pe piaţa românească telefonul Shine, al doilea terminal din seria Black Label, după ce la nivel mondial a fost lansat Prada by LG, model care a beneficiat de implicarea Prada la nivelul designului interfeţei, accesoriilor şi chiar în alegerea tonurilor de apel. Asta, după ce reprezentanţii companiei au remarcat tendinţele de orientare a consumatoarelor către culori mai indrăzneţe, precum alb, bordo sau roz, faţă de clasicele negru şi argintiu. Aşa încât nu a întârziat nici apariţia modelelor LG Chocolate în culorile menţionate mai sus.
Şi Samsung acordă o atenţie deosebită publicului feminin. Pe lângă designul pretenţios al mai multor modele, producătorul a introdus şi o serie de funcţii aparte: pedometru (un instrument ce măsoară distanţele în paşi), afişare bioritm, recomandare de parfum şi calculator de calorii. Şi aici variantele de culori sunt îndrăzneţe, modelul E 570, care oferă şi multe funcţii de business pentru femeile de afaceri, este disponibil în trei variante de culori: roz, argintiu şi violet.
Conform estimărilor din piaţă, acest segment va ajunge anul acesta la 10-15% din total, atrăgând tot mai multă atenţia asupra sa. Iar cele mai recente cercetări asupra obiceiurilor de achiziţie a unui mobil atestă faptul că factorul decisiv este designul, şi nu specificaţiile tehnice.
Un accesoriu cu personalitate
«Ne dăm seama că dispozitivele mobile au devenit o parte integrată esenţială a stilului nostru de viaţă modern. Pentru cei împătimiţi de modă în special, telefonul mobil este într-un fel o extensie a lor şi a stilului personal.»
Greig Williams, director general Nokia pentru Ungaria şi România