Ministerul Finanţelor a deschis o linie telefonică unde pot fi reclamaţi funcţionarii corupţi

Ministerul Finanţelor Publice pune la dispoziţie serviciul TelVerde Anticoruptie, cu scopul de a acorda sprijin celor care consideră că au descoperit sau au fost afectaţi de acte de corupţie sau alte nereguli în activitatea MFP şi a instituţiilor subordonate.

Această măsură se înscrie în Planul naţional de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale anticorupţie 2012 – 2015.

Serviciul TelVerde Anticorupţie 0800800085 este destinat primirii apelurilor telefonice şi înregistrării sesizărilor privind nereguli, abateri sau acte de corupţie înfăptuite de către funcţionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi instituţiile subordonate: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Garda Financiară, Autoritatea Naţională a Vămilor, Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor şi Comisia Naţională de Prognoză.

Serviciul pune gratuit şi non-stop la dispoziţia cetăţenilor o căsuţă vocală, care preia automat apelurile. Apelantului îi răspunde un robot care, după mesajul introductiv, îi solicită datele de identificare şi îi transmite să apese anumite taste pentru a fi direcţionat către instituţia competentă în funcţie de obiectul sesizării. Mesajele cetăţenilor vor fi preluate şi înregistrate de către un operator în timpul programului de lucru.