Devine complet ilegal pe telefonul mobil. O companie de la noi din țară a decis să interzică angajaților săi să mai petreacă timp pe rețelele de socializare în timpul programului de muncă.
CFR SA interzice angajaților săi să mai petreacă timp pe telefonul mobil în timpul programului
Devine complet ilegal pe telefonul mobil. După ce un tren de călători și un tren privat de marfă aproape s-au ciocnit pe data de 31 iulie în județul Olt, conducerea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a adoptat un plan de măsuri în 11 puncte.
Incidentul feroviar de la Fărcașele, când cele două trenuri au fost aproape să se ciocnească frontal, a determinat CFR SA să trimită acest plan de măsuri la subunitățile sale din teritoriu.
Printre cele 11 măsuri propuse se numără o interdicție pentru operatori și impiegați de a folosi telefonul mobil și alte dispozitive audio-video în timpul programului de lucru, pentru scopuri personale, precum accesarea rețelelor sociale precum Facebook și TikTok.
Plan de măsuri în 11 puncte
Planul de măsuri, elaborat de Revizoratul General pentru Siguranța Circulației Feroviare din cadrul companiei de infrastructură, a fost distribuit astăzi structurilor subordonate.
În mod clar, se precizează că aceste măsuri au fost impuse ca urmare a incidentului feroviar din data de 31 iulie 2024, pe raza SRCF Craiova, între Hm. Fărcașele și Hm. Drăgănești,”în vederea preîntâmpinării unor evenimente similare” conform clubferoviar.ro.
Cele 11 puncte ale planului
„1. Se interzice acordarea închiderilor de linie programate în stațiile/hm unde se efectuează lucrări la infrastructura feroviară publică și care determină închideri de circulație, fără existența prescripțiilor de lucru împreună cu dovada prelucrării acestora de către întreg personalul interesat.
2. Șefii stațiilor vor supraveghea în timpul programului de lucru activitatea desfășurată de către personalul de serviciu în stațiile/hm unde sunt deranjamente la instalațiile SC sau se desfășoară lucruri la infrastructura feroviară publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
3. Șefii RRC/RC/înlocuitori și PAC vor monitoriza modul de desfășurare a activității operatorilor de circulatie pe secțiile/stațiile/hm unde se desfășoară lucrări la infrastrucţura feroviară publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
4. Diviziile Trafic vor întocmi programele lunare de control pentru personalul cu atribuții de control astfel încât să acopere cu precădere secțiile/stațiile/hm unde se desfășoară lucrări la infrastructura feroviara publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
5. RRSCF va urmări prin activitatea de control respectarea modulului de desfășurare a activității atât la nivelul Diviziilior Trafic, cât și la nivelul RRC/RC/stații, a modului de întocmire a prescripțiilor de lucru pe secțiile/stațiile/hm după caz, a existentei prescripțiilor de lucru, a prelucrării și respectării acestora de către întreg personalul interesat.
6. La nivelul Diviziilor Trafic, Linii, lnstalații și RRSCF se vor realiza lunar analize cu privire la modul de desfășurare a activității din punct de vedere al siguranței feroviare în secțiile/stațiile/hm unde se desfășoara lucrări la infrastructura feroviară publică și care determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
7. Lunar, până la data de 5 ale lunii următoare, revizorii regionali SC de specialitate trafic vor verifica modul de punere în aplicare a programului de măsuri și vor raporta la RGSCF rezultatul analizei efectuate.
8. Testarea într-o stație pilot a unor sigilii moderne cu serie și număr, urmând ca în funcție de rezultate să fie extinsă la întreaga rețea cf.
9. Se interzice folosirea de către Operatorii RC și IDM a telefoanelor și altor dispozitive audio video în timpul programului de lucru, în alte scopuri decât ceie destinate efectuării serviciului.
10. Trimestrial, Sectorul Exploatare prin Direcțiile Trafic, Linii și Instalații va face analiza activității Diviziilor Trafic, Linii și Instalații, a modului de desfășurare a activității în raport cu închiderile de linii cauzate de lucrări la infrastructura feroviară publică.
11. Prezentul Plan de măsuri se va prelucra cu întreg personalul din ramura trafic, linii și instalații, urmărindu-se realizarea sarcinilor reiesite din el. Revizoratul General de Siguranța Circulației Feroviare, Direcțiile Trafic, Linii, Instalații și SRCF, respectiv serviciile Regionale de Siguranța Circulației Feroviare, urmăresc și pun în aplicare Planul de măsuri.”
Se putea întâmpla o tragedie
Pe 31 iulie, un accident grav de tip „tren contra tren” a fost evitat datorită vigilenței mecanicilor a două trenuri.
Un tren operat de SNTFC CFR Călători și altul de marfă aparținând Rail Cargo au reușit să se oprească la mai puțin de 200 de metri unul de altul, în timp ce se îndreptau pe aceeași linie. Trenul 57322 al Rail Cargo, care circula de la Drăgănești Olt către Fărcașele, a fost aproape de o coliziune cu trenul 348 al SNTFC, expediat din stația Fărcașele. Incidentul s-a produs pe firul II, în timp ce firul I era închis pentru lucrări.
Imediat după incident, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a trimis inspectori la fața locului și a deschis o investigație.
„S-a decis deschiderea unei investigatii pentru incidentul feroviar produs la data 31.07.2024, și avizat la aceeași dată, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, secția de circulație Roșiori Nord – Caracal, pe distanța Fărcașele – Drăgănești Olt, manifestat prin expedierea simultană a trenului de călători nr.348 (aparținând SNTFC CFR Călători SA) pe firul II de circulație între hm. Fărcașele și stația CFR Drăgănești Olt în condițiile în care acesta era ocupat de trenul de marfă nr. 57322, (aparținând Rail Cargo România), expediat din stația CFR Drăgănești Olt către hm. Fărcașele”, se arată într-un comunicat de presă.