Telefonul tău te ascultă în timp ce vorbești! Un raport publicat anul trecut dezvăluia că o companie media folosește o tehnologie numită „Ascultare activă”. Compania ar fi propus ca datele vocale să fie folosite pentru a bombarda oamenii cu diferite reclame. Specialiștii spun că există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a împiedica aplicațiile să acceseze microfonul dispozitivului vostru.
Ați întâlnit vreodată reclame online pentru un anumit produs, imediat după ce ați vorbit despre el și ați rămas surprins? Șansele să se întâmple așa ceva nu sunt deloc mici.
În decembrie 2023, site-ul 404 Media a dezvăluit că o anumită companie. Cox Media Group, a implementat sistemul „Ascultare activă”, care, aparent, poate direcționa reclame către potențiali clienți pe baza a ceea ce rostesc aceștia cu voce tare lângă microfoanele dispozitivelor lor. 404 Media a anunțat că, ulterior, CMG a eliminat aceste informații, scrie makeuseof.com.
Multe dispozitive inteligente au camere și microfoane care sunt totdeauna pornite, ascultând, în fundal, cuvintele și expresii de declanșare, precum „Hei Siri” și „OK Google”.
După ce 404 a contactat Google cu privire la parteneriatul său, gigantul tehnologic a eliminat grupul media de pe site din „Programul de parteneri”, ceea ce a determinat Meta, proprietarul Facebook, să admită că examinează CMG pentru a vedea dacă încalcă unul dintre termenii săi de serviciu.
Între timp, un purtător de cuvânt al Amazon a declarat că sectorul său de publicitate „nu a lucrat niciodată cu CMG la acest program și nu are de gând să facă acest lucru. Spox a adăugat că dacă unul dintre partenerii săi de marketing încalcă regulile sale, compania va lua măsuri.
Nu este clar cum ar putea fi colectate aceste date sau prin ce surse pot fi colectate
Nu este clar cum ar putea fi colectate aceste date sau prin ce surse pot fi colectate: fie prin microfonul unui Smart TV, unui difuzor inteligent care ascultă mereu sau cu o anumită aplicație pentru smartphone.
Și mai îngrijorătoare au fost afirmațiile conform cărora CMG este parteneră cu giganți precum Google, Amazon și Facebook. 404 Media a publicat și imagini cu câteva diapozitive din pachet: unele cu informații despre prețuri pentru potențialii agenți de publicitate și altele despre modul în care reclamele intenționează să țintească publicul.
„Ascultare activă” era un program activ
404Media a descoperit, de asemenea, dovezi puternice că „Ascultare activă” era un program activ. De exemplu, o pagină de pe site-ul CMG spune: „Ce ar însemna pentru afacerea dvs. dacă ați putea viza potențiali clienți care discută în mod activ despre nevoile lor în conversațiile de zi cu zi? Nu, nu este ceva imaginat. Este Voice Data, iar CMG are capabilitățile de a le folosi în avantajul afacerii voastre.”
Pagina respectivă a fost ștearsă, dar arată în mod clar intenția spionării utilizatorilor.
Cum puteți opri smartphone-ul să vă spioneze
Dispozitivele conectate la internet sunt pretutindeni și am devenit foarte dependenți de ele. Prin urmare, poate fi dificil să oprim telefoanele să ne asculte sau Smart TV-ul să ne urmărească.
Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care le puteți face privind această „Ascultare activă”. În primul rând, puteți opri Asistentul Google să vă asculte pe un dispozitiv iPhone sau Android. În plus, puteți dezactiva aplicațiile individuale de la accesarea microfonului dispozitivului.
Pe Android: Accesați Setări > Aplicații > [Selectați o anumită aplicație] > Atingeți Permisiuni > Microfon > Selectați Refuza sau opțiunea de a dezactiva permisiunea.
Pe iOS: navigați la Setări > Confidențialitate și securitate > Microfon > Dezactivați anumite aplicații pentru a le bloca accesul la microfon.
Ce au răspuns Google, Amazon și Meta
Dezvăluirile nu au făcut decât să zdruncine încrederea oamenilor în marile companii de tehnologie și publicitate.
În urma întrebărilor adresate de 404 Media, Google a spus că nu mai lucrează cu CMG după o analiză internă, Amazon și Meta făcând anunțuri similare
„Toți agenții de publicitate trebuie să respecte legile și reglementările, precum și politicile Google Ads, iar atunci când identificăm anunțuri sau agenți de publicitate care încalcă aceste politici, vom lua măsurile corespunzătoare”, au comunicat reprezentanții Google.