Este o informație de ultim moment pe piața de telecomunicații din România. Compania elenă OTE a luat în considerare o vânzare a Telekom România și o retragere de pe piață, în contextul în care veniturile au scăzut cu 12%.
Datele înregistrate în primul trimestru arată că veniturile filialei din România au scăzut cu 12%, până la 69 de milioane de euro. Simultan, profitabilitatea EBITDA (AL) s-a situat la 3,5 milioane de euro, în scădere cu 8,2 milioane de euro.
Michalis Tsamaz a spus că filiala din România trebuie să evolueze în mod corespunzător
Potrivit explicației oferite de Michalis Tsamaz, obiectivul este ca Telekom România să evolueze în mod corespunzător. În caz contrar, aceasta ar putea fi vândută.
„Obiectivul este să ne asigurăm că filiala din România evoluează în mod corespunzător și rămâne sănătoasă și, dacă se va găsi prețul potrivit, o vom vinde, dar mai este încă de lucru”, a spus Michalis Tsamaz.
Veniturile Telekom România în T1 2023
Potrivit unui raport publicat anterior de Telekom România, baza totală de clienți a crescut cu 6,3% de la an la an – creștere atât a numărului de utilizatori postpaid (+6,2%), cât și a celor prepaid (+6,4%), până la 4,06 milioane în total.
Telekom Romania Mobile avea 4,06 milioane de clienți post și prepaid la sfârșitul primului trimestru din 2023, în creștere cu 6,3% față de 2022, o creștere netă de peste 240.000 de utilizatori.
La finalul primului trimestru din 2023, Telekom Romania Mobile avea 1,86 milioane de abonați postpaid (în creștere cu 6,2% față de anul precedent) și 2,21 milioane de utilizatori prepaid (în creștere cu 6,4% față de anul precedent). EBITDA ajustată (AL) s-a situat la 3,5 milioane de euro, relativ stabilă față de anul precedent, excluzând creșterea costurilor cu energia și impactul MVNO.
Baza de clienți a Telekom Romania Mobile și-a menținut tendința de creștere de la an la an pentru al 6-lea trimestru consecutiv, ceea ce reprezintă o validare a misiunii și strategiei companiei de a pune clientul în centrul afacerii sale. Telekom Romania Mobile își menține angajamentul de a investi în beneficiul abonaților săi și este încrezătoare că această strategie va conduce la o îmbunătățire a performanței.
Telekom Romania Mobile a realizat sondaje recurente pentru a măsura satisfacția și loialitatea clienților. Orientativ, 82% dintre clienții care au interacționat cu Telekom Romania Mobile sunt promotori. Indicatorul Net Promoter Score este în continuă creștere, deoarece angajamentul ferm al companiei de a oferi produse și servicii de înaltă calitate contribuie la satisfacția și loialitatea clienților.
Telekom Romania Mobile a înregistrat venituri totale de 69 de milioane de euro, ușor sub nivelul anului precedent, cu c. 2%, excluzând reducerea MTR și impactul MVNO.