La sfârşitul anului 2010, numărul total de clienţi Cosmote în România, incluzând clienţii Zapp, a atins 6,9 milioane, în timp ce baza de abonaţi era de 21,9%. Cosmote România avea în urmă cu şapte ani o cotă de piaţă de 24%. De la rebranduirea care a avut loc în urmă cu trei ani, numărul clienţilor a scăzut constant ajungând în prezent la 5,3 milioane.
“În anul 2016, am continuat să ne concentrăm asupra obiectivelor noastre strategice: creșterea segmentului de servicii convergente MagentaONE și a serviciilor TV, oferind în același timp servicii mobile atractive. Segmentul wholesale a avut o contribuție pozitivă asupra rezultatelor. În ceea ce privește acoperirea rețelei de înaltă performanță, clienții noștri beneficiază de o acoperire crescută a serviciilor 4G, care ajunge la 97,43% din populația urbană. Pentru segmentul fix, am depășit ținta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce privește acoperirea FTTx. În 2017, vom continua să oferim mai multă valoare tuturor părților interesate, clienților și acționarilor noștri. De asemenea, ne vom concentra și pe consolidarea poziției pe toate segmentele de piață”, a afirmat Miroslav Majoros, CEO al operațiunilor Telekom Romania.
Telekom Romania Mobile Communications
Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 121,9 milioane de euro în T4 2016, în creştere cu 0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 6,9%, la 73,8 milioane de euro. În anul calendaristic 2016, Telekom a înregistrat venituri totale de 457,1 milioane de euro, în creştere cu 4,2%.
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T4 2016, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 7,1%, la 5,3 milioane, dintre care 30,5% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Segmentul business post-paid a crescut cu 6,3%, faţă de T4 2015, datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom. ARPU (venitul mediu pe utilizator) a înregistrat o scădere de 2,8% în T4 2016, faţă de T4 2015. Gestionarea eficientă a costurilor companiei a condus la o creştere de 1,7% a EBITDA ajustată în T4 2016, la 17,7 milioane de euro, față de T4 2015.
Telekom Romania Communications
Veniturile la 12 luni au fost de 602,5 milioane de euro, mai mari cu 0,14% față de anul 2015. La nivel de trimestru, veniturile au înregistrat o creștere de 4,89%, comparativ cu T4 2015, la 166,8 milioane de euro, și cea mai importantă evoluție față de celelalte trimestre.
Numărul de clienți MagentaONE a continuat să înregistreze o rată de creștere semnificativă, de 64% la finalul lui 2016, ajungând la peste 370.000 la 31 decembrie 2016, în timp ce veniturile aferente au fost mai mari cu 63,8% pentru aceeași perioadă. Și segmentul TV a avut o creștere anuală de 0,8% în ceea ce privește numărul de clienți, ajungând la 1,464 milioane la finalul lui 2016, cu venituri aferente în creștere cu 4% în T4 2016 față de T4 2015. Serviciile TV pentru segmentul HoReCa au continuat să aibă o tendință ascendentă și au crescut cu 9% în 2016 faţă de anul anterior.
Numărul clienților broadband (fix și mobil) a fost de 1,186 milioane la finalul lui 2016 versus 1,188 milioane în T3 2016. Veniturile din serviciile de broadband pentru T4 2016 au scăzut cu 1% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Utilizatorii de servicii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,151 milioane în ultimul trimestru din 2016, de la 2,165 milioane în T3 al anului menționat, în principal ca urmare a substituției fix-mobil. În consecință, veniturile generate din serviciile de voce fixă au scăzut cu 13% în T4 2016 comparativ cu T4 2015. Acoperirea cu fibră optică a crescut la 2,1 milioane de gospodării, de la aproape două milioane gospodării în T3 2016, astfel depășind ținta companiei pentru anul 2016.
În ceea ce privește segmentul business, Telekom Romania și-a menținut poziția de lider pentru serviciile Managed Virtual Private Networks, de Internet fix și infrastructură în cloud (IaaS) pentru companii, cu venituri mai mari cu 3,7% comparativ cu anul precedent. Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 10% pentru întreg anul 2016, la 113,1 milioane de euro, faţă de aceeași perioadă a anului precedent. Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,8 milioane la finalul lui 2016, mai mic cu 0.7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.