Veniturile consolidate în T3 2020 au ajuns la 244,1 milioane euro, înregistrând o ușoară creștere, de 0,2%, în comparație cu aceeași perioadă din 2019.

În același timp, EBITDA, ajustată după IFRS-16, a înregistrat o rată anuală de creștere de 40,5% an/an, ajungând la 50,3 milioane euro în T3 2020, datorită unor situații unice care au avut loc de-a lungul anului 2020. Eliminând influența acestor efecte, creșterea EBITDA se situează semnificativ peste 30%.

Veniturile din serviciile mobile au crescut cu 2,8 procente

Veniturile totale din servicii mobile au crescut cu 2,8% față de T3 2019, până la 109,2 milioane euro. Baza de clienți pentru serviciile mobile a crescut cu 9,8% an/an, până la 1,69 milioane de abonați.

Veniturile din serviciile mobile au fost sever afectate de măsura privind reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în rețelele mobile impusă de autoritatea de reglementare, precum și de scăderea traficului din roaming și a traficului internațional, determinate de încetinirea turismului pe fondul pandemiei Covid-19 în T3.

Pe segmentul serviciilor convergente fix-mobil (FMC), numărul de clienți a crescut cu 10,1% an/an, până  la 909.000 de abonați.

117 milioane de euro din serviciile fixe

Veniturile totale din servicii fixe au fost de 117 milioane euro în T3 2020, în creștere cu 1,5% față de perioada similară a anului precedent, evoluție determinată în special de o creștere a veniturilor din wholesale cu 6,6%, până la 43,7 milioane euro, atenuând o reducere de 4,6% în cel de-al treilea trimestru pe segmentul serviciilor fixe.

De asemenea și scăderea numărului de abonați la serviciile de televiziune a înregistrat o încetinire, în T3 2020, ajungând la 1,24 milioane de clienți –  efect al declinului constant al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH. În același timp, numărul de abonați ai produsului Smart TV Stick s-a dublat comparativ cu T2 2020, ajungând la 39,500 de clienți.

În același timp, veniturile din internet fix au crescut cu 11,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 17,8 milioane euro în T3 2020, ca  efect al concentrării pe clienții care au generat venituri mai mari.

Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar Telekom Romania: „La mai bine de jumătate de an de la apariția pandemiei Covid-19, vedem că strategia noastră funcționează și în fața provocărilor externe. Am reușit să ne menținem veniturile stabile și să continuăm să creștem EBITDA.

Acest lucru se datorează în mare parte atenției noastre riguroase asupra controlului costurilor și a transformării profunde a companiei în ultimii 2 ani.

În timp ce am resimțit presiunile cauzate de pandemie, în special asupra roamingului, am reușit să stabilizăm veniturile, în special datorită performanței excepționale înregistrate pe segmentul Wholesale.

Mai mult, observăm o creștere constantă în segmentul de clienți strategici, servicii mobile și FMC. În același timp, nevoia accelerată de digitalizare a companiilor și a instituțiilor de stat în timpul crizei ne-a oferit oportunități suplimentare pentru dezvoltarea segmentului ICT”.

Rezultatele financiare obținute în al treilea trimestru au fost publicate la trei zile după nominalizarea noului CEO al grupului de companii Telekom România, Vladan Peković, fostul Director Executiv Tehnologie și Informație. Mandatul acestuia este de a continua să dezvolte operațiunile fixe și mobile ale companiei, în beneficiul tuturor părților.