Serviciile medicale oferite de aplicațiile dedicate de telemedicina sunt realizate în regim interactiv, deoarece comunicarea dintre utilizator și doctor se face la distanță, virtual, prin tehnologiile de video call și chat.
Telemedicina în regim de urgență, noul trend în sănătatea de top
Odată cu evoluția rapidă a tehnologiilor hardware și cu micșorarea dispozitivelor electronice portabile, aproape toate familiile dețin cel puțin un dispozitiv digital inteligent, cum ar fi smartphone-uri și camere web care facilitează, grație telemedicinei, comunicarea directă dintre pacient și medic, indiferent de locurile unde se află aceștia.
În contextul actual al pandemiei de COVID-19, videoconferința sau sistemele de televiziune similare pot fi de asemenea folosite cu succes pentru a comunica, prin intermediul unei aplicații de telemedicină, cu pacienți care sunt spitalizați sau se află în carantină, în urma infectării cu noul coronavirus, pentru a reduce la minimum riscul expunerii altor indivizi sau a cadrelor medicale la contactul direct cu persoane pozitive.
Doctorii care se află în carantină după ce au contractat COVID-19 în timp ce se aflau în linia întâi a luptei cu acest adevărat virus ucigaș pot să își desfășoare în continuare activitatea, chiar din intimitatea propriei locuințe, și pot să ofere la distanță servicii medicale pacienților lor grație telemedicinei.
Distanța, un obstacol doborât prin telemedicină
Comunicarea la distanță dintre pacientul care utilizează o aplicație de telemedicină și un medic care colaborează cu o platformă de profil reduce semnificativ costurile cu deplasarea fizică la spital și îmbunătățește considerabil accesul a cât mai multe persoane la servicii medicale de calitate, care nu ar putea beneficia de ele dacă ar apela la medicina clasică.
Drept urmare, telemedicina este o tehnologie extrem de eficientă, care se află la îndemâna oricui, la orice oră din zi și din noapte, din orice loc s-ar afla și la un preț foarte accesibil pentru orice buzunar.
Utilizarea aplicațiilor de telemedicină de urgență a căpătat o amploare fără precedent în ultimii ani din cauza pandemiei globale de COVID-19, deoarece au putut beneficia de avantajele oferite de ea atât persoanele infectate cu noul coronavirus, cât și restul pacienților care au avut nevoie de ajutorul unui medic specialist, fără a fi nevoie de deplasare fizică și programare în prealabil.
Telemedicina a reușit în acest fel să diminueze foarte mult povara pusă pe unitățile spitalicești și pe sistemul medical în general de numărul foarte mare de persoane infectate cu COVID-19, care aveau nevoie de consult și îngrijire din partea doctorilor.
Aplicațiile care au la bază telemedicina de urgență ajută persoanele aflate la distanțe mari de locurile unde pot beneficia de servicii medicale de urgență să comunice, prin tehnologii moderne video call și chat, direct și într-un timp extrem de redus cu un medic care poate face o evaluare a problemei de sănătate cu care se confruntă acestea, oriunde s-ar afla și la orice oră din zi și din noapte în care solicită ajutor de specialitate.