“În 2010, sculele și uneltele se găseau doar în magazinele offline de bricolaj, la târguri, sau în piețe. Obiectivul principal al companiei noastre a fost, atunci, asigurarea unui plus de confort clienților pentru achiziția acestor produse, care din acel moment putea fi făcută printr-un simplu click. De asemenea, la comenzile online beneficiau de transport gratuit și service asigurat de producător minim 24 luni, sau o garanție extinsă până la 4 ani”, spune astăzi Cristian Iana, Business Development Chef al companiei Sculestern, prezentă pe piața de teleshopping online pentru produse de bricolaj și DIY.
Lansată în 2010, cu o investiție inițială de 50.000 euro, compania a ajuns la 100.000 clienți fideli, bărbați cu vârsta cuprinsă între 30-70 ani, care au în istoric cu cel putin 2 comenzi. Dintre cumpărători, 80% sunt persoane fizice, iar 20% sunt companii.
Potrivit datelor companiei, de la lansare și până în prezent, românii au cumpărat peste 1.000.000 de scule, unelte și alte accesorii de calitate de pe sculestern.ro, cele mai solicitate produse fiind drujbele si motocoasele. Iar magazinul colaborează cu producători din Austria, Polonia, Ungaria și Germania, importul de produse din aceste țări reprezentând 75% din cifra de afaceri, iar restul de 25% fiind reprezentat de produsele achiziționate de la producători autohtoni.
În 2016, cifra de afaceri a fost de 2,5 mil. euro, pentru 2017 fiind estimată o cifră de afaceri de aproximativ 3,2 mil. euro, pentru ca în 2018 fiind așteptate afaceri de 5 mil. euro. De asemenea, obiectivul companiei este ca, în următorii 5 ani, să depășească 30 mil. euro ca cifră afaceri, cu 250.000 clienți.