teroristi, gloante, revolutionari si victime; drogati si legionari in Piata Universitatii; minerii; 13-15 iunie, manipulare si minciuni; Razvan Theodorescu; obedienta; Paul Everac (cu tabletele sale sinistre!); firme de publicitate se ingrasa din afaceri cu televiziunea; comisioane grase; se fura pe rupte, dar nimeni nu stie nimic; sindicate, cenzura, scandaluri in presa!; Conventia ia Puterea; se schimba foaia, dar obedienta ramane; datorii, piederi; audienta si credibilitatea in cadere; delasa
teroristi, gloante, revolutionari si victime; drogati si legionari in Piata Universitatii; minerii; 13-15 iunie, manipulare si minciuni; Razvan Theodorescu; obedienta; Paul Everac (cu tabletele sale sinistre!); firme de publicitate se ingrasa din afaceri cu televiziunea; comisioane grase; se fura pe rupte, dar nimeni nu stie nimic; sindicate, cenzura, scandaluri in presa!; Conventia ia Puterea; se schimba foaia, dar obedienta ramane; datorii, piederi; audienta si credibilitatea in cadere; delasare, indolenta; a venit Nicolau de la Nemira, fost consilier al lui Nastase…In ultimii doi ani, Televiziunea Romana a iesit din zona scandalurilor si a convulsiilor care „i-au construit” brandul. Inregistreaza profit, a atras vedete de la posturile private, si-a mai intinerit echipele si nu mai este pe primul loc in topul obedientei fata de Putere (Radiodifuziunea lui seuleanu si televiziunile private au luat-o mult inainte).11 iunie 2004: incepe procesul de rebrandare a Societatii Romane de Televiziune (SRTV). Este o operatiune de anvergura si de durata, pentru ca presupune nu numai schimbarea la fata (imagine, logo, promo-uri, comunicare toate stranse sub o umbrela unitara), dar si modificari in interiorul institutiei (de la o identitate unitara carti de vizita, documente, o revista interna, branduirea spatiilor si a masinilor pana la impunerea unor standarde in producerea emisiunilor). Rebrandarea va insemna schimbarea perceptiei institutiei, atat in exterior, la nivelul societatii romanesti, cat si in interior, la nivelul angajatilor. De ce era necesara rebrandarea televiziunii publice si de ce acum? Valentin Nicolau, presedintele SRTV, spune ca la baza acestei decizii au stat mai multe motive. „In ultimii ani, in TVR s-au produs schimbari fundamentale. Era necesar ca toate aceste schimbari sa capete o imagine noua. In al doilea rand, imaginea TVR era vetusta, o imagine care nu mai exista in fibra institutiei din prezent. Apoi, orice rebrandare inseamna si o promisiune. Acum, avem ce promite telespectatorilor. Nu sunt promisiuni facile, ci promisiuni pentru care avem acoperire”, declara Nicolau.Toate aceste motive, care pot parea triumfaliste, au capatat consistenta, din 11 iunie, prin actiuni cat se poate de concrete si vizibile. Astfel, a fost pus la punct un concept umbrela a brandului TVR („Televiziunea timpului tau”) care acopera celelalte subbranduri: TVR1 (care si-a schimbat numele de Romania 1), TVR2, TVR Cultural, TVR International si, interesant!, Jurnalul TVR. Programul de stiri va fi promovat separat cu sloganul „Capteaza lumea”. Decorul va fi schimbat, la fel modul de prezentare. Jurnalul TVR va avea acelasi mod de prezentare pe toate canalele postului public. La nivel de promovare a programelor in presa, machetele vor avea un format unitar si special. Noua imagine a TVR a fost lucrata de firma britanica de branding English & Pockett, care are in portofoliu marci precum Discovery, Animal Planet sau UEFA Champions League. Recent, englezii au rebrandat si televiziunea publica rusa. TVR a platit companiei 300.000 de euro, onorariu care a inclus arhitectura de brand pentru fiecare din cele patru canale, pentru brandul corporate si pentru Jurnalul TVR. English & Pockett a realizat partea de promo doar pentru TVR1 si TVR2; pentru celelalte canale a facut „cartea de identitate”, ce include liniile de baza ale brand-urilor. Tot procesul (inceput inca de anul trecut, cand a fost o prima licitatie esuata) este coordonat, in calitate de consultant, de Brandient, firma Anetei Bogdan. Aceasta va urmari pana la sfarsitul anului implementarea rebrandarii, inclusiv in interiorul institutiei. In total, bugetul alocat pentru rebrandare (incluzand partea de productie publicitara, materiale promotionale, comunicare externa) se ridica la 500.000 de euro. Pentru inceput, campania de comunicare a noii imagini TVR se va derula pe parcursul a doua luni in presa scrisa si panotaj prin agentia Grey Bucuresti, aleasa in urma unei licitatii. Procesul a inceput acum dintr-un motiv simplu: CE de fotbal, eveniment care asigura o mare audienta a postului public, deci noua imagine are vizibilitate maxima. Schimbarea va fi evidenta din toamna, cand si grilele de programe vor fi schimbate in concordanta cu pozitionarea fiecarui canal.
Un spatiu romanesc
Rebrandarea va incepe in toamna. Cu programe de la manifestari sportive autohtone la dezbateri politice, de la emisiuni nostalgice la actualitatea romaneasca, postul se adreseaza tuturor romanilor din afara granitelor. Tonul va fi profesional, pozitiv si aspirational. Se doreste a fi un „vector de imagine pentru Romania”.
Valoare si performanta
Operatiunea de rebrandare a postului va incepe in toamna acestui an. Firma britanica a realizat doar „cartea de identitate” (sigla, culorile, tipurile de litere). Este un post care se adreseaza cu precadere unui public specializat, consumatorului de cultura. Se doreste ca postul sa aiba un ton elegant, sofisticat, cu stil si avangardist.
Imaginea timpului tau
Conceptul creativ propus de English&Pocket la nivelul brandului de canal a fost „Forward looking” („Privind inainte”). Pune accent pe viitor. Se adreseaza tuturor romanilor (peste 98% din populatie, urban si rural, din toate categoriile sociale, de varsta si sexe). Programe de stiri, emisiuni publicistice, dezbateri, divertisment, filme, sport etc.
Te simti bine
Compania britanica a propus conceptul creativ „Viata este frumoasa”. Se pozitioneaza ca un post complementar TVR1, un canal pozitiv si optimist. Nu are relevanta pentru o anumita varsta, ci pentru o anumita stare. Se adreseaza publicului dinamic din mediul urban. TVR acopera 70% din teritoriul tarii.
BAZAR
AdPrint se reia la iarna
Festivalul de publicitate AdPrint, specializat pe publicitate tiparita, se va organiza la sfarsitul anului, intre 3 si 5 decembrie. Manifestarea va fi organizata, ca si in editiile anterioare, de Millenium Communication, agentia care a initiat festivalul in 1998. Octavian Segarceanu, free lancer (McCann Erickson), va colabora si el la acest eveniment, iar organizatorii mizeaza si pe cooptarea altor personalitati importante din piata. Pentru prima data, festivalul va reuni creatii din toata Europa, nu numai din centrul si estul continentului. „In calendarul european, pentru agentii si juriu cel mai potrivit moment este luna decembrie. Inca de anul trecut am avut intentii de intrare de la agentii din Spania, Italia si Anglia”, explica Tudor Daescu, de la Millenium, organizator. Pe de alta parte, Daescu motiveaza mutarea festivalului in iarna si pentru a avea mai mare vizibilitate, in contextul in care editia de anul trecut a fost eclipsata de Ad’Or, eveniment desfasurat doar la o luna distanta. Festivalul AdPrint a fost organizat pentru prima data la sfarsitul anului 1998, la Sinaia. Dupa editia din 2003, desfasurata in primavara la Bucuresti, slaba participare a pus sub semnul intrebarii continuitatea concursului in anii urmatori.
Credo TV din toamna
Un post de televiziune cu profil cultural-spiritual, Credo TV va incepe sa emita la 1 septembrie. Televiziunea are in grila filme documentare si artistice, stiri despre evenimentele importante si noutatile din mediile religioase, programe de opera, emisiuni simfonice, dezbateri literare, politice, istoria religiilor etc. Mircea Cartarescu va face un talk-show literar, iar Cristian Mihailescu, directorul Operei din Brasov, va face o emisiune despre opera. Licenta este detinuta de societatea Expres Image, ai carei actionari sunt cativa romani stabiliti in SUA. Directorul postului este Daniel Thomas (care a condus si postul Vocea Sperantei), iar director de marketing este serban Madgearu, fost presedinte al Consiliului National al Audiovizualului.
Bradut Florescu de la DDB la Pro TV
Directorul de creatie al agentiei Olympic DDB, Bradut Florescu, s-a transferat incepand din iunie la departamentul de imagine al Pro TV. El se ocupa de partea de creatie pentru brandurile Media Pro International, respectiv Pro TV, Acasa, Pro FM si Pro Cinema. Florescu a lucrat pentru Pro TV inca de pe vremea cand era angajat la Tempo Advertising, iar postul lui Adrian Sarbu era clientul agentiei. si ca director de creatie la Olympic Bradut a colaborat cu Pro TV, una dintre campaniile concepute fiind „Canicula Pro TV”, din vara anului trecut. Totodata, Bradut Florescu va ramane consultant pe probleme de strategie si creatie la Olympic DDB. Potrivit unor informatii inca neconfirmate, locul lui Florescu va fi ocupat de Viorel Mihalcea, fost creativ la Ogilvy&Mather.