Televiziunile si-au ascutit grilele de programe: incepe show-ul!

paine. Reteta e aceeasi. Totusi, sunt vizibile mici corectii si nuante, atat la televiziunile comerciale, cat si la televiziunea publica. Dupa o primavara lamentabila in sondaje (vezi Big Brother), Prima TV s-a rebrandat. Sub noua haina, Prima TV pare sa fi renuntat la pozitionarea de statie de divertisment, care se adreseaza in special unui public tanar, activ, cu venituri medii si mari. Programe ca "Monica" si "70 Show" par sa semnalizeze ca statia (dominata tot de divertisment) este interesat

paine. Reteta e aceeasi. Totusi, sunt vizibile mici corectii si nuante, atat la televiziunile comerciale, cat si la televiziunea publica. Dupa o primavara lamentabila in sondaje (vezi Big Brother), Prima TV s-a rebrandat. Sub noua haina, Prima TV pare sa fi renuntat la pozitionarea de statie de divertisment, care se adreseaza in special unui public tanar, activ, cu venituri medii si mari. Programe ca „Monica” si „70 Show” par sa semnalizeze ca statia (dominata tot de divertisment) este interesata de telespectatori ceva mai in varsta, cu o pregatire medie si joasa (mai ales „Monica””, un public de care Antena 1 se chinuieste de mult timp „sa scape”). Grila de la Acasa TV s-a intarit prin atragerea unui numar important de vedete din show-biz si producerea unor noi emisiuni. Acasa TV va avea si un examen dificil de trecut in preferintele telespectatorilor cu telenovela autohtona „Numai iubirea”. Piata romaneasca a mai trait o experienta in materie de seriale romanesti cu „In familie” (Prima TV), dar fara succesul scontat. Dar capul de afis al acestei toamne va fi tinut, ca si in anii din urma, de duelul Pro TV-Antena 1. Cei doi rivali se prezinta ca doi boxeri inaintea meciului pentru „Centura cu diamante”, cu declaratii care sa intimideze adversarul. „Vom folosi cele mai puternice resurse de care dispunem in acest moment: vedete consacrate, formate consacrate si formate noi, cele mai bune stiri, un pachet de filme imbatabil si programe sportive de calitate”, spune Anca Budinschi, director executiv Pro TV. Sorin Enache, membru in Consiliul de Administratie Antena 1 si responsabil cu productia proprie si cu achizitiile de programe, declara: „Pentru prima oara in ultimii patru ani, Antena 1 reuseste sa ofere publicului un mix complet de programe: stiri, filme, fotbal si productii de divertisment. Consider ca fiecare din aceste categorii va fi mai puternica decat in toamna precedenta, avem mai multe filme bune, stirile sunt mai solide si mai dinamice, iar productiile de divertisment propuse vor candida fiecare la pozitia de lider pe segmentul orar respectiv.” Este sezonul in care, spre deosebire de anul trecut, Antena 1 ataca cu meciurile din Divizia A. Pro TV a renuntat la „Procesul Etapei”, dar si-a pastrat Liga Campionilor si pregateste un show care sa imbine sportul cu divertismentul.TVR este obligata sa intre in competitia sondajelor, nu numai din cauza concurentei comerciale, dar si prin programul asumat de rebrandare a institutiei. Grila este orientata spre stiri si emisiuni de actualitati, iar oferta de divertisment este sustinuta de aceleasi productii marca Lazarov („Surprize, surprize” si „Iarta-ma”), la care se adauga o emisiune gazduita de Horatiu Malaele. Televiziunea publica promite un pachet de filme artistice cu mai putina violenta, care s-o diferentieze de statiile comerciale. Acestea nu provin doar din SUA, ci si din America Latina, Extremul Orient si Europa de Est.Oferta televiziunilor generaliste este mai bogata decat in anii precedenti. Dar ca orice supraoferta, poate avea doua taisuri: ori vor iesi in fata programe exceptionale, ori ne vom plictisi cu emisiuni plate si vulgare.

televiziunile generaliste Isi arata muschii
TVR1 vrea un public mai tanar si mai instruit
Strategia de programe: Grila este orientata spre stiri, emisiuni despre realitatea politica interna si internationala, evenimente economice si sociale. Grila va include si emisiuni de divertisment, sport (in special fotbal) si filme artistice de calitate.Programe noi: Doua talk-show-uri: „Vorbe despre fapte” (in fiecare seara) si unul duminica la pranz, un program de divertisment (Horatiu Malaele – vineri seara), o emisiune publicistica de anchete in domeniul ecologiei; emisiuni de politica interna si externa (sambata si duminica), un program de reportaje despre romani (prezentate de Irina Pacurariu), o emisiune de portrete din lumea teatrului si filmului romanesc si matinalul „Agentia 2 fara un sfert” (Filip Stoler si Paul Trasca). Programele „locomotiva” (de mare audienta): „Surprize, surprize”, „Malaele de cinci stele”, „Inima de roman”, „Ochiul magic” (ancheta) si „Dincolo de harta” (reportaj). Criteriile de pozitionare a „locomotivelor” in grila: In cazul emisiunilor de traditie, tronsonul orar a fost impus de obisnuinta publicului. La productiile noi s-a tinut cont de tipologia emisiunilor, de strategia concurentei si de notorietatea prezentatorilor/moderatorilor. Se urmareste in primul rand conservarea pozitiilor castigate in ultimii ani, in fata posturilor concurente.Segmente orare si zile importante: Emisiunile din prime time, sambata si duminica. Obiective de audienta: Cresterea lunara de circa 0,5-0,6% a cotei de piata.Grupul tinta: Pastrarea categoriilor de public fidelizate pana acum, concomitent cu atragerea unui public tanar si instruit.Diferentele pachetului de filme fata de concurenta: Mai putina violenta si mai multa calitate. Vor fi programate filme ce imbina popularitatea cu calitatea artistica: filme care au avut recent premiera pe marile ecrane („Tais-Toi!”, „Jeux d’enfant”, „Chicago”, „Pianistul”, „Signs”) si filme de cinemateca („Vikingii”, „Cucerirea imperiului roman”, „Duelistii”, „Unora le place jazzul”). In asa-numita serie „Filme soc si filme sic”: „Far From Heaven”, „Magdalena Sisters”, „Pianista”, „Frieda”. Seriale: „CSI”, Investigatii”, „Spooks”.

TVR2 concentreaza publicistica In week-end
Strategia de programe: Principalul obiectiv este pastrarea segmentului de public deja castigat si atragerea de telespectatori din segmentul activ de populatie. Grila contine divertisment si muzica (zilnic), seriale in zilele lucratoare, filme in week-end si fotbal (sambata). Grila cuprinde emisiuni ce se urmaresc in familie (magazin, seriale, filme) sau se adreseaza tinerilor (muzica, desene animate, divertisment). Programe noi: In week-end a fost rezervat un spatiu generos pentru publicistica TV (D’ale lui Mitica”, „Prim plan” si un magazin care incearca revigorarea reportajului TV). Tot in week-end au fost incluse programele pentru copii. Vor fi difuzate o linie de desene animate pentru adulti (ora 20), un program de divertisment muzical (marti-vineri), un Jurnal de stiri externe (ora 17), iar Jurnalul principal va fi difuzat la ora 21,30. Programele „locomotiva”: Jurnalul de la ora 21,30, serialele de la ora 23 (SF, paranormal, politiste), divertismentul muzical din programul dupa-amiezii (marti-vineri), emisiunile pentru copii, publicistica si filmele artistice, in week-end.Criteriile de pozitionare a „locomotivelor” in grila: Armonizarea orizontului de asteptare al telespectatorilor cu obligatiile ce revin postului public.Segmente orare si zile importante: Greutatea se va muta asupra programelor complementare TVR1, publicistica din week-end si programul de divertisment din cursul saptamanii.Obiective de audienta: Cresterea lunara de circa 0,5 – 0,6% a cotei de piata.Grupul tinta: Public tanar si activ. Diferentele pachetului de filme fata de concurenta: Alaturi de seriale deja cunoscute, „Rebelii” si „Miracole”, vor fi difuzate seriale noi.

Pro TV Il relanseaza pe Florin Calinescu
Strategia de programe: Aproximativ identica cu cea din toamna 2003: crearea celui mai interesant mix de stiri, sport, filme si productii de divertisment. Se vor folosi cele mai puternice resurse ale postului: vedete consacrate, formate consacrate si formate noi, pachete de stiri si filme si programe sportive. Programe noi: Un serial politist romanesc, „Baieti buni”, cu Florin Calinescu, Dragos Bucur, Cabral si stefan Banica, o emisiune de duminica dupa-amiaza, realizata de Florin Calinescu, si o productie noua care va imbina sportul cu divertismentul.Programele „locomotiva”: stirile Pro TV. In aceasta toamna se va demara o campanie de stiri care il va avea protagonist pe Cristian Tabara si care va avea ca obiectiv principal descoperirea de oameni senzationali. O alta „locomotiva” vor fi stirile sportive. Criteriile de pozitionare a „locomotivelor” in grila: Publicul disponibil pe fiecare slot orar in parte, oferta concurentei de pe slotul orar respectiv si, nu in ultimul rand, potentialul respectivului program. Segmente orare si zile importante: Grila de programe este gandita in mod unitar si nu este neglijat nici un segment orar. Obiective de audienta: Pastrarea pozitiei de lider. Grupul tinta: 18-49 de ani, urban. Diferentele pachetului de filme fata de concurenta: Filme care au castigat multe Oscaruri, au avut succes in cinematografe, sunt pe toate gusturile si sunt filme de referinta in istoria cinematografiei din ultimii ani: „O minte sclipitoare”, „Harry Potter si piatra filozofala”, „Stapanul inelelor – Fratia inelului”, „Ocean’s 11 – Faceti Jocurile”, „Zi de instructie”, „Nume de cod: Swordfish”, „Ora de varf 2”, „Jurassic Park” (3), „Shreck”, „Terminator 3 – Suprematia Robotilor”, „Fightclub”.rn
rn
rnAntena 1 ataca liderul In prime time rn
rnStrategia de programe: Un mix complet de programe – stiri, filme, fotbal si productii de divertisment.Programe noi: Fotbal Divizia A (sambata , 20:15), un show de divertisment dupa licenta Endemol (creatorul „Big Brother”), o emisiune matinala (realizata de echipa „Canalul de stiri”). De asemenea, se lucreaza la un proiect pentru o emisiune pentru dupa-amiaza.Programele „locomotiva”: Toate programele din prime time se vor bate pentru primele doua pozitii in audienta. Criteriile de pozitionare a „locomotivelor” in grila: Emisiunile cu performante deosebite in sezonul precedent isi vor pastra ziua si ora de difuzare, pentru ca au creat obiceiul de consum. Programele noi vor veni sa intareasca zilele care „au suferit” in trecut. (De exemplu, fotbalul programat sambata la ora 20:15 va garanta o audienta constanta contra programului de pe TVR1.) si programul de dimineata poate deveni „o locomotiva”.Segmente orare si zile importante: Segmente cu potential de audienta. Ordinea este: prime time, access prime time (orele 17-19) si dimineata. Se va acorda o atentie sporita si anumitor zile cu potential de crestere a audientei. Obiective de audienta: Peste media toamnei 2003.Grupul tinta: Public cu varste cuprinse intre 25 si 54 de ani din mediul urban, cu observatia ca Antena 1 are o traditie solida in obtinerea de rezultate bune si in urban all (toate grupele de varsta).Diferentele pachetului de filme fata de concurenta: Desi Antena 1 are pachete de filme peste nivelul sezonului trecut, prefera sa scada numarul de seri de film de la ora 20,00, pentru a putea difuza de fiecare data numai filme de foarte buna calitate.rn
rn
rnCarcotasii sunt prim-solisti la Prima TV rn
rnStrategia de programe: O grila de programe stabila, cu o structura coerenta, care sa atraga atat noi telespectatori, cat si fidelizarea acestora. O atitudine de respect fata de telespectatori: inceperea programelor la orele anuntate. Programe noi: „70 Show” (prezentator Virgil Iantu), „Kensky Show”, un talk-show cu si despre tineri, „Hipnoza” (un format propus de Vlad Sterescu), „Totul pentru tine” (Andreea Raicu).Programele „locomotiva”: „Cronica carcotasilor”, „70 Show” si „Totul pentru tine”. Se mizeaza si pe „Kensky Show”, „Monica” si „Trasniti in NATO”.Criteriile de pozitionare a „locomotivelor” in grila: Cercetarea pietei si a comportamentului de consum TV.Segmente orare si zile importante: Resursele sunt concentrate pe segmentul orar 17-24.Obiective de audienta: Un rating de 9-10% pe segmentul tinta 15-45 de ani, pana la sfarsitul anului.Grupul tinta: Persoane cu varste intre 15 si 45 de ani, cu nivel ridicat al educatiei si venituri peste medie. rn
rn
rnAcasa TV vrea locul doi pe piata TVrn
rnStrategia de programe: Perceput initial ca un post de telenovele, in ultimii doi ani, Acasa TV s-a orientat si spre alte tipuri de programe (productii proprii, filme artistice), directie pe care o va continua si in aceasta toamna. Programe noi: Telenovela romaneasca „Numai iubirea”, programul de divertisment „Indragosteste-ma de tine”, show-ul pentru tineri „Corazon latino”, „Totul despre sex” (seria a V-a) si „Fetele Gilmore” (seria a IV-a).Programele „locomotiva”: Telenovelele de la orele 20 si de la 22:30, emisiunile „Un barbat adevarat”, „Indragosteste-ma de tine”, „De 3 x femeie” si telenovela „Numai iubirea”.Obiective de audienta: Ocuparea locul 2 pe piata TV. Grupul tinta: Femei cu varste intre 15 si 49 de ani, public agreat de agentiile de publicitate pentru ca reprezinta segmentul de populatie cu decizie de cumparare. Diferentele pachetului de filme fata de concurenta: Pachetul de la Cinema „Acasa” contine filme premiate, apreciate de cinefili: „Ana si Regele” (cu Jodie Foster), „Woman on Top” (cu Penelope Cruz si Murilo Benicio), „Sweet November” (cu Charlize Theron si Keanu Reeves), „Pay It Forward” (cu Kevin Spacey, Helen Hunt si Haley Joel Osment), „Runaway Bride” (cu Richard Gere si Julia Roberts).rn
rn
rnLa National TV se lanseaza cele mai multe formate de divertisment rn
rnStrategia de programe: Formate originale proprii de divertisment. Programele de divertisment vor domina grila. Programe noi: Formate originale de divertisment in prime time: „Nu suntem blonde” (combinatie reality show, camera ascunsa si concurs), „Taxi driver” (camera ascunsa si cabaret), „Regrete”, „Zi-le de la mine” (program de manele), „O data impreuna” (varietati). Emisiunile publicistice „Talk-shock”, „Natiune de televiziune”. Programele „locomotiva”: Productii proprii de divertisment din prime time, meciurile din Divizia A.Segmente orare si zile importante: Dimineata si prime time, in timpul saptamanii. Obiective de audienta: Medie de 7% cota de piata in timpul saptamanii, pana la sfarsitul anului. Lideri pe segmentul de dimineata, in timpul zilei si in programele de noapte (dupa ora 23) si pozitia a treia in access si prime time. Grupul tinta: 18-49 de ani.Diferentele pachetului de filme fata de concurenta: National TV sustine ca va programa un film bun in fiecare zi. rn
rn
rnB1 TV are un contract cu 20th Century Foxrn
rnStrategia de programe: Crearea unei grile de programe stabile si eficiente.Programe noi: S-a incheiat un contract de achizitii de seriale si filme 20th Century Fox.Programele „locomotiva”: Talk-show-ul „Nasul” (Radu Moraru).Segmente orare si zile importante: Intervalul orar 17 – 24, fara a pierde din vedere si tot restul zilei. Grupul tinta: 18-49 ani, urban.- La ora inchiderii editiei Capital, grila de toamna B1 TV se afla in pregatire.