Fenomenul internațional, de origine americană (mai precis Philadelphia), și-a format de-a lungul timpului un renume care fluctuează între conotații pozitive și negative.

„Black Friday este denumirea informală a zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în Statele Unite, și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Black Friday este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite”, arată o simplă căutare pe Google.

Contextul american

Preluarea fenomenului înafara contextului american a creat o dihotomie între ceea ce implică numele evenimentului și modalitatea în care este aplicat. Funcționarea corespunzătoare a acestuia este posibilă tocmai datorită acelui context iar lipsa lui face ca Black Friday să fie de multe ori un simplu nume și nimic mai mult.

Drept exemplu, o căutare pe Amazon pentru televizoare cu reduceri de Black Friday oferă rezultate în care sunt vizibile reduceri impresionante – de la 500 de dolari până la 3000 de dolari. Aici se pot observa reduceri cu adevărat impresionante, acestea fiind ideea de bază a fenomenului.

Unul din rezultatele mai accesibile este un televizor QLED 4K Ultra HD marca Samsung, cu o dimensiune de 165 de cm. Prețul acestuia este redus cu 800 de dolari (44% din valoarea totală) și, cel mai important, poate fi livrat în România, cu promisiunea că va ajunge în 2-3 săptămâni.

Alt produs care poate fi livrat în România este un televizor 4K Ultra HD marca LG, cu aceeași dimensiune. Prețul acestuia este redus cu 253 de dolari (24% din valoarea totală) iar termenul de livrare este identic.

Un exemplu state-of-the-art este un televizor QLED 8K Ultra HD marca Samsung, cu o dimensiune impresionantă de 195 de cm, care are o reducere de 3 mii de dolari (43% din valoarea totală a acestuia).

 

Black Friday