În magazinele autohtone se găsesc deja trei mărci de televizoare 3D. Euforia pare să fi cuprins cumpărătorii: stocurile, deşi încă de mici dimensiuni, s-au epuizat rapid.

Cea mai recentă apariţie pe rafturile dedicate televizoarelor 3D este Samsung. Deşi produsele nu sunt dintre cele mai accesibile, iar oferta de conţinut pentru aceste echipamente nu este foarte largă, aşteptările privind vânzările sunt mari.

„Cu siguranţă, trendul este pozitiv“, spune Raul Filip, AV Division Manager la Samsung Electronics România, despre potenţialul pe care producătorul l-a găsit pe piaţa locală. „Dezvoltarea tehnologiei 3D are un impact impresionant asupra modului în care înţelegem home entertainmentul“, explică el, adăugând că viteza cu care noua tehnologie penetrează atât categoriile de produse (televizoare, playere blu-ray, sisteme home cinema, monitoare, camere video, camere foto), cât şi mediile de comunicare (discuri, canale TV etc.) va aduce după sine şi un volum considerabil de vânzări. „Preţul nu este unul prohibitiv, aşa că nu vedem niciun impediment ca această categorie să fie cel puţin egală cu segmentul produselor «middle to premium»“, completează Filip. Asta, deşi, conform GfK, vânzările de electronice au continuat să scadă în primul trimestru al anului, chiar dacă mai lent: -7,6%. Însă nu şi la LCD-uri ori plasme. „Vânzările de televizoare cu ecran plat deţin un loc fruntaş în ierarhie, reprezentând aproximativ 40 de milioane euro din întreaga piaţă de electronice de larg consum, a cărei valoare este de 57 milioane euro. Pentru acest produs, vânzările au fost constante în primele trei luni ale lui 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut“, se arată în studiul GfK. LG estimează că, începând cu anul acesta, piaţa va intra pe o linie ascendentă. Lucru confirmat, potrivit reprezentanţilor producătorului, de succesul primului model lansat în România. „Încă din ziua lansării primului televizor cu tehnologie 3D, întregul stoc pus la dispoziţia partenerilor, de 100 de unităţi, s-a epuizat, depăşind cele mai optimiste aşteptări ale noastre“, au declarat pentru Capital reprezentanţii LG. Şi Panasonic a epuizat rapid stocul iniţial de 20 de bucăţi, suplimentându-l rapid cu o comandă de 100 de unităţi.

Entuziasmul clienţilor goleşte rafturile

Cum se explică această primire entuziastă din partea cumpărătorilor? Este interpretabil, consideră oficialul Samsung. „S-ar putea să fi fost un stoc mic, iar cei care l-au epuizat să se fi grăbit în lansarea pe piaţă, fără să aibă în spate un plan coerent. Interesul este însă foarte mare, pentru că reprezintă un nou pas în modul de a te distra şi relaxa acasă“, spune Raul Filip. Iar beneficiile pot fi extinse chiar şi la filmele realizate cu propria cameră video, prin conversie 2D în 3D. Taiju Ishikawa, Branch Manager la Sony România, companie care nu a lansat însă televizoarele 3D pe piaţa locală, dar care va filma meciurile Campionatului European de Fotbal în 3D, adaugă: „Consumatorul interesat de acest tip de produse înţelege că aceasta este tehnologia viitorului. Un program 3D schimbă complet perspectiva home entertainmentului, fie că-i vorba de film, meci de fotbal, documentar, fie videoclip“, conchide managerul Sony.

Panasonic filmează şi în România competiţii sportive cu ajutorul tehnologiei 3D. Chiar dacă deocamdată produsul nu este ­disponibil, fanii nu mai au mult de aşteptat

211-52165-31_samsunglcd75046na_r45_20.jpg

 

Preţul LCD-ului 3D de la Samsung este de 1.300 de euro pentru diagonala de 40 inci, în timp ce LCD-ul de 46 de inci costă 1.700 de euro

211-52164-31_panasonicfullhd3dsystem_20.jpg

 

 

Sistemul 3D al Panasonic (care include o plasmă Viera VT20 HDTV de 50 inci) se află la vânzare la un preţ recomandat de 9.999 lei

211-52163-31_lglx9500_20.jpg

 

LG LD920, cu diagonala de 47 inci, , pus în vânzare în magazine la un preţ de 7.999 lei, a făcut furori încă din prima zi