Operaţiunile Philips din domeniul televizoarelor vor fi transferate unei noi companii, la care 70% din acţiuni vor fi controlate de producătorul de monitoare TPV Technology, iar restul de 30% de Philips. Televizoarelor produse de noua companie vor purta marca Philips timp de cel puţin cinci ani, iar compania olandeză va primi redevenţe.
‘Găsirea unei soluţii pentru operaţiunile noastre din domeniul televizoarelor a fost principala prioritate şi credem că soluţia unui joint – venture deţinut în proporţie de 30-70% cu TPV ne va permite să readucem pe profit aceste operaţiuni şi să creştem concentrarea Philips pe domeniul sănătăţii şi îngrjirii’, a declarat directorul general de la Philips, Frans van Houten.
Cândva lider mondial în domeniul televizoarelor, Philips a pierdut treptat teren în faţa rivalilor care oferă produse cu preţuri mai mici. Această divizie, care asigură mai puţin de 10 procente din vânzările grupului, a fost una cu probleme, înregistrând pierderi totale de un miliard de euro din 2007 şi până în prezent.
Philips a mai anunţat luni că în primul trimestru al acestui an a înregistrat un profit net de 138 milioane de euro, în scădere cu 31 de procente faţă de perioada similară a anului trecut şi sub estimările analiştilor.
Philips are aproximativ 119.000 de angajaţi în peste 60 de ţări. În 2010, compania a realizat un profit net de 1,45 miliarde de euro, de trei ori mai mult decât 410 milioane euro în 2009.
SURSA: Agerpres