Pe măsură ce vine frigul și sunt temperaturi scăzute, sub zero grade, șoferii sunt avertizați că pornirile la rece pot distruge motorul. O greșeală simplă la pornirea mașinii pe vreme rece te poate costa peste 1.000 de euro.
Șoferii trebuie să aibă grijă la anumite aspecte în condiții de temperaturi scăzute
Un expert în motoare i-a avertizat pe șoferi că repararea unui piston rupt poate costa peste 1.000 de euro. Expertul i-a sfătuit pe șoferi să își încălzească încet mașina când sunt temperaturi scăzute afară pentru a evita deteriorarea pistoanelor și a altor componente.
Vorbind pe canalul său de YouTube, TorqueCars, acesta a spus că ideal este „ca totul să fie corect și la locul lui”. El a explicat că, în timp ce pistonul efectuează mișcările de urcare și coborâre și gestionează explozia din interiorul cilindrilor, este ideal ca pistonul și segmenții să fie cât mai apropiați de peretele cilindrului. Expertul a subliniat că această apropiere este crucială pentru a evita pierderea de energie în timpul procesului.
De asemenea, el a menționat că, în cazul în care acest lucru nu se întâmplă cu precizie, există riscul de vibrații, fenomen cunoscut sub numele de „piston slap”.
„Acum, toate motoarele au parte de plesnituri ale pistonului, dar, de obicei, acestea sunt de o intensitate foarte mică, cu excepția cazului în care s-a produs uzura”, a spus expertul în motoare, potrivit The Sun.
Nu trebuie să ne bazăm doar pe citirea temperaturii apei de pe tabloul de bord. Șoferii sunt sfătuiți să conducă mașina cu grijă până când uleiul de motor atinge temperatura potrivită.
Este importantă monitorizarea temperaturii uleiului de motor, deoarece temperatura apei nu oferă un indicator adecvat și al temperaturii reale a motorului.
„Temperatura reală de funcționare a motorului apare, de obicei, la puțin timp după ce apa motorului a ajuns la temperatura adecvată. Aceasta este natura sistemului de răcire cu apă și a modului în care funcționează, așa că este o idee bună să vă instalați un senzor de temperatură a uleiului pe mașină pentru a fi mai siguri”, a adăugat el.
Încercați să aveți rezervorul cât mai plin în sezonul rece
Expertul mecanic Scotty Kilmer i-a avertizat recent pe șoferi cu privire la un alt risc reprezentat de sezonul rece, atunci când sunt temperaturi scăzute.
„Nu lăsați benzina din rezervor să scadă, deoarece în aer există mulți vapori de apă. Dacă este frig, vaporii de apă pot îngheța și poți rămâne blocat, așa că eu îmi fac întotdeauna un plan de a umple mașina cu benzină mai des iarna”, a spus Scotty.
E recomandat să verificați și bateria iarna
În al doilea rând, el a abordat o nemulțumire comună a șoferilor pe timp de iarnă. El a explicat că în această perioadă „ai putea să-ți testezi și bateria”.
„Bateriile pot duce la pierderi mari de bani și timp dacă rămâi blocat în mijlocul pustietății”, spune el.
Scotty Kilmer declară că oricând ai putea să primești un apel de urgență de la muncă sau de oriunde și dacă mașina nu pleacă din cauza bateriei poți pierde bani. În același timp însă, poți merge la un magazin și cumpăra o baterie nouă. Ieși mai ieftin și scapi de griji.