”Doar în Senegal sunt 84 de localități dotate cu aeroporturi. În trecut, și probabil în prezent, era mult mai ieftin să construiești un aeroport decât o autostradă. În consecință, există oportunități foarte mari pentru compania noastră aeriană de a deveni un operator semnificativ pentru zona Africii de Vest”, detaliază omul de afaceri.
De altfel, în prezent se află în discuții avansate pentru acest lucru. În plus, strategic vorbind, unul dintre avioanele care fac parte din flota companiei va fi modificat, numărul de locuri urmând să fie redus de la 160 la 35, devenind astfel un avion de lux.
Ten Airways deține șase avioane mari Mac Douglas MD 82, care au zburat, până acum, în Coasta de Fildeș, Mali și Gambia. Referindu-se la costurile de operare pe care trebuie să le plătească un client pentru serviciile pe care le oferă compania aeriană, Tender spune că acestea se ridică la 6.000 de euro pe ora de zbor pentru un avion MD 82. ”Oferim și închirierea întregului echipaj și mentenanța”, explică el.
Anul trecut, Ten Airways a înregistrat o cifră de afaceri de 6,15 milioane de euro și un profit de 0,7 milioane de euro, pentru anul acesta estimările oprindu-se la aceleași valori.
”În timp ce piața aeriană din Europa este afectată puternic de criză, în Africa există loc de dezvoltare și cred că multe companii vor ținti această zonă”, a adăugat el pentru a sublinia și mai mult dorința pe care o are de a se dezvolta pe un alt continent.
Ovidiu Tender este proprietarul unui grup de firme specializat în mai multe activități, dintre care partea de explorări și exploatări a hidrocarburilor și mineralelor este foarte importantă. Însă, ”nu neglijez nici alte oportunități ce pot apărea”, conchide acesta.