Tendințele de consum anul acesta vor fi marcate de creșterea tot mai mare a conținutului video, iar YouTube va fi platforma dominantă - noua televiziune. Mai mult, comunicarea va fi axată pe mixul de canale, care va permite accesul în regim RTB (real time bidding) la consumator, indiferent de platforma pe care este conținutul și de dispozitivul folosit.
Așa reiese din datele agenției de marketing online Today’s. „Pentru noul an, oamenii de marketing ar trebui să aibă în vedere ascensiunea foarte puternică a dispozitivelor mobile în viața consumatorului român. Este una dintre cele mai rapide transformări de comportament din era internetului, iar noi, românii, se pare că încă nu avem site-uri și campanii pregătite. Mai puțin de 30% din acestea au componente dedicate mobilului, iar «adaptarea pentru mobil» va fi, cu siguranță, pe lista multor marketeri în 2017“, a declarat Marius Lăzărescu, fondator Today’s.
Cifra de afaceri a agenției a depășit 450.000 euro anul trecut, iar pentru 2017 este estimată o creștere cu 15%. De asemenea, pentru următorii 10 ani, agenția își propune să se concentreze în primul rând pe nevoile de business ale clienților.
Când agenția a debutat pe piață, în 2005, mediul online autohton era animat mai degrabă de agențiile de web design și development. Într-o piață nu foarte bine definită și cu un concept nu foarte clar asupra a ceea ce reprezintă mediul online, focusul era orientat în special spre „site-uri frumoase“ și „custom CMS (Content Management System)“.
De asemenea, publicitatea online era concentrată pe media buying, cu media plans făcute atent în documente complexe, cu tarife care ar stârni astăzi invidia, iar Google AdWords era folosit foarte timid.
Începutul a fost marcat și de provocări. În primii trei ani de muncă, negocierile erau duse cu antreprenorii din „școala veche“, pentru care a avea un website nu însemna mai mult decât o altă „carte de vizită“. Utilitatea acestuia ca instrument de marketing și vânzări însemna mutarea bugetelor alocate târgurilor și conferințelor către campanii în AdWords. Cel mai bine se lucra cu clienții care erau deja la al doilea sau al treilea site și aveau deja o viziune de termen lung asupra a ceea ce poate face internetul pentru afacerea lor.
Între timp, tehnologia și internetul au evoluat foarte mult, atenția s-a mutat spre zona mobile, publicitatea online a devenit mai axată pe a livra clientului ceea ce are nevoie, iar gama de instrumente disponibile s-a dezvoltat considerabil.