Pentru femei, rămân pe primul loc bijuteriile, în special cele cu pietre prețioase, alături de cutii și modalități inovatoare de păstrare a acestora. De asemenea, foarte căutate sunt accesoriile din piele și cele fashion, decorațiunile, parfumurile de lux. Acestea sunt concluziile târgului Ambiente, cea mai mare expoziție mondială de bunuri de consum, organizată de curând, la Frankfurt/Main.
Piața cadourilor s-a reinventat complet în ultimii cinci ani. Ce era la mare căutare în 2007 acum este total desuet. Marketerii de succes din domeniul cadourilor au rămas în topul tendințelor, adaptându-se pe măsură ce consumatorii și-au schimbat preferințele și s-au orientat spre noi destinații de shopping. Cei mai mari consumatori de cadouri de lux sunt acum chinezii”, spune Pamela Danziger, expert în studii de piață privind preferințele consumatorilor.
Altfel, ultima tendință în domeniu este alegerea și personalizarea cadoului în funcție de pasiunile și personalitatea destinatarului, cadoul fiind și un element de branding personal. O ofertă mereu nouă, cu produse deosebite, poate trezi interesul consumatorului. Și, cum cumpărătorii își doresc mereu altceva, retailerii trebuie să vină cu ceva surprinzător, prezentat într-un mod aparte.
”Pe piața din România, gusturile românilor au evoluat semnificativ. Acum sunt preferate produsele rafinate, unicat, cu design exclusivist și de cea mai bună calitate. Pentru anul acesta am pregătit atât articole din țări europene cu tradiție în manufactura și comerțul de produse luxury, precum Italia, Franța sau Elveția, cât și accesorii fashion, ceasuri, cosmetice și parfumuri de lux, bijuterii cu pietre semiprețioase sau cristale Swarovski (…)”, spune Eugen Răsoiu, managerul magazinului de cadouri Borealy, recent întors de la Târgul Ambiente, unde au participat 4.500 mari producători din întreaga lume.