În prezent, în România, 65% din rezervările pentru călătorii se fac online, în timp ce piaţa agenţiilor clasice a scăzut spre 24%. De asemenea, vârful de vânzări pentru vacanţele din vară este, în România, în luna martie, în timp ce în alte ţări, precum Germania, acestea se cumpără încă din luna ianuarie.

”Una dintre schimbările înregistrate în piaţă, în acest an, este rezervarea vacanţei de Revelion încă din septembrie, românii nemaiaşteptând perioada noiembrie-decembrie pentru a-şi cumpăra astfel de pachete”,  a subliniat Cosmin Marinof. Potrivit acestuia, Austria şi Bulgaria se menţin în topul preferinţelor românilor care vor să-şi petreacă sărbătorile de iarnă la schi, însă, tendinţa rezervărilor pentru destinaţiile calde aduce în prim-plan Republica Dominicană, dar şi Singapore, o destinaţie nouă, dar deja cerută pentru Revelion. Pe lângă acestea, Dubai este o destinaţie care creşte în continuare foarte mult.

”În România există câteva locuri excepţionale, precum Viscri, Copşa Mare, Delta Dunării, Ulmi, Cheile Grădiştei, dar şi multe altele care sunt deosebite şi cred că atenţia industriei de turism ar trebui să se îndrepte spre promovarea lor în străinătate. Emiterea voucherelor de vacanţă va schimba, într-o mică măsură proporţia dintre românii care călătoresc în străinătate şi cei care merg în ţară, dar nu în sensul că numărul celor care călătoresc în străinătate va fi mai redus”, a declarat Dragoş Anastasiu, preşedintele grupului Eurolines România şi TUI TravelCenter.

În privința tarifelor pentru pachetele de vacanță, pentru 2015 se estimează scăderi cu 5-6% pe destinaţia de vară Turcia, ceea ce va readuce preţurile la nivelul anului 2012, când vacanţele de vară în această ţară erau foarte căutate. Grupul Eurolines este alcătuit din 20 de companii şi preconizează pentru anul 2014 o cifră de afaceri de 90 milioane de euro, din care 66 milioane euro reprezintă business-ul TUI TravelCenter.