Deși în comerțul fizic există probleme, este, de asemenea, adevărat că studiile realizate de-a lumgul timpului arată că potențialii cumpărători nu pot renunța la magazinele fizice, care dau viață orașului și se bucură încă de prezența oamenilor în momentul efectuării unei achiziții. Chiar și așa, este clar că magazinul, mai mult ca niciodată, trebuie să se reinventeze.

Noile așteptări și nevoile emergente ale consumatorilor, schimbările pe care le întâmpină societatea, pătrunderea neîncetată a tehnologiei în viața noastră, toate aceste schimbări reprezintă o mare oportunitate de a inova, de a inventa noi utilizări și practici comerciale.

Iată care sunt 3 tendințe principale ale societății ținând cont de perioada actuală și de impactul acestora asupra comerțului pe termen lung.

Tendința 1

Arta a devenit populară, societatea a adoptat o analiză critică pentru estetică. Acest lucru ne-a determinat să fim consumatori ai frumuseții, să controlăm codurile estetice și să așteptăm să le găsim peste tot. În același timp, oferta a fost îmbogățită, bazată pe un design de calitate, care atrage clienții.

Odată cu această schimbare, societatea nu mai acordă importanță atât cantității, cât și calității a ceea ce cumpără, aceasta este punctul de cotitură care marchează diferența dintre un vânzător și altul.

Acest rezultat este cu atât mai important odată cu dezvoltarea comerțului electronic, unde alegerea are loc pe Internet, în timp ce în magazinul fizic, consumatorul se așteaptă la o dimensiune emoțională mai calitativă, cu un decor mai elaborat și atractiv.

În acest moment, este foarte important să rețineți că nivelul estetic trebuie să coincidă cu poziționarea brand-ului, mai presus de toate, nu ar trebui făcute promisiuni false. De asemenea, trebuie să încercăm să garantăm nivelul calității în timp.

Cerința consumatorilor face ca magazinul să-și reînnoiască conceptul, cel puțin o dată la 5 ani, deoarece se așteaptă să fie impresionat și surprins de fiecare dată când merg la cumpărături.

Rolul vânzătorului se schimbă, precum și percepția clienților. A oferi  produse bune cu un design reușit și un preț bun nu este suficient, trebuie să ne gândim la calitatea actului de cumpărare, să ne concentrăm asupra ospitalitalității și serviciilor POS, personalizând relația cu clientul.

Tendința 2

Magazinele trebuie să devină mai plăcute, accesibile și confortabile. Mai puține scări și mai multe ascensoare, pun în aplicare îmbunătățiri de care beneficiază toată lumea. Aceste îmbunătățiri pot menține clientul în magazin mai mult timp și nu doar persoanele vârstnice. Accesibilitatea nu trebuie privită ca o limitare, ci ca o ocazie de a îmbunătăți confortul și de a elimina disconfortul.

Este important să existe o înțelegere intuitivă a ariilor senzoriale, să controlați lumina insuficientă, căldura, zgomotul, mirosurile neplăcute, factorii iritatori care duc la ieșirea din magazin. Lumina este un factor fundamental pentru persoanele în vârstă, pentru care este esențial să se clarifice și să se evite suprafețele reflexive. Aceste elemente sunt factori care au un impact inconștient și sunt deosebit de importanți pentru persoanele în vârstă care trebuie să facă mai mult efort pentru a descifra noi spații și culoare.

Tehnologia este un semn plăcut al modernității, este folosită mai ușor atunci când experiența poate fi împărtășită cu generațiile mai tinere. Comunicarea este un motor puternic. Tinerii nu ar trebui să fie singurul obiectiv al acestor instrumente, deoarece bătrânii sunt cei care au putere de cumpărare.

Tendința 3

Consumatorul are acum multe instrumente, fie pe telefonul său Smartphone, fie pe Internet, de unde  poate se informa despre magazin înainte de a pleca spre el. Acest lucru îi permite să acceseze mai multe informații personalizate în timp real. Plecând de aici apare nevoia de înlocuire, care constă în dezvoltarea unei complementarități între clientul conectat și informațiile oferite la magazin.

Prezența internetului a făcut din transparență un element explicit cerut de consumatori. Transparența constă într-o legătură reală și virtuală a magazinului, realizând astfel o experiență perfectă de la începutul până la sfârșitul zilei de cumpărături.

Evoluția socială evidențiază importanța crescândă acordată relațiilor umane, relațiilor distruse de o societate individualistă și consumatoare. Consumatorii doresc o întoarcere la elementele de bază ale vânzărilor tradiționale, cum ar fi know-how-ul și a fi comerciant.

Mai mult decât oricând, magazinul trebuie să integreze valorile umane, să reinventeze relațiile de calitate cu vânzătorul, să ofere sfaturi, atenție și respect consumatorului într-o atmosferă plăcută și festivă.

Pentru ca toate aceste lucruri să poată fi puse în practică, pentru ca magazinul să arate bine din punct de vedere estetic, produsele trebuie amplasate pe rafturi metalice pentru magazin, și nu orice de rafturi, ci de cea mai bună calitate. Acestea sunt puse la dispoziția celor interesați pe Rafturimetaliceaz.ro.