Tensiunile cresc între China și Uniunea Europeană (UE) din cauza mașinilor electrice. Comisia Europeană (CE) a solicitat o cantitate mare de informații detaliate cu privire la lanțurile de aprovizionare ale producătorilor auto chinezi în timpul investigației sale privind importurile subvenționate de vehicule electrice din China. La rândul său, mass-media de stat din China a acuzat blocul comunitar de spionaj.
Tensiuni mari între China și UE din cauza mașinilor electrice
China vs UE. Comisia Europeană (CE) a solicitat o cantitate mare de informații detaliate cu privire la lanțurile de aprovizionare ale producătorilor auto chinezi în timpul investigației sale privind importurile subvenționate de mașini electrice din China. CE este responsabilă cu politica comercială a Uniunii Europene (UE). De aceea, a impus, săptămâna trecută, tarife suplimentare asupra vehiculelor electrice chinezești importate ca rezultat al anchetei sale. Decizia sa a atras critici din partea Guvernului de la Beijingului. În plus, blocul comunitar se confruntă cu acuzații de spionaj din partea mass-mediei de stat chineze.
He Yadong, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului din China, crede că tipul, domeniul și volumul de informații colectate de partea europeană au fost „fără precedent” și mult mai mari decât necesar pentru o investigație privind tarifele compensatorii.
„Tipul, sfera şi cantitatea de informaţii colectate de partea europeană au fost fără precedent şi mult mai mult decât ceea ce este necesar pentru o investigaţie privind tarifele compensatorii”, a explicat, joi, He Yadong, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului din China, în cadrul unei conferinţe de presă.
UE spionează industria chineză de vehicule electrice?
Miercuri, 19 iunie 2024, televiziunea de stat din China (CCTV) a publicat un articol în care sugerează că Bruxelles-ul a încercat să spioneze companiile auto chineze. Întrebat despre presupusele eforturi ale Bruxelles-ului de a spiona industria auto din China, oficialul chinez a explicat că CE a impus producătorilor auto chinezi să furnizeze obligatoriu informații despre aprovizionarea cu materii prime pentru baterii, fabricarea componentelor, stabilirea prețurilor și dezvoltarea canalelor de vânzare.
He Yadong a respins acuzațiile conform cărora companiile auto chineze nu au cooperat pe deplin. Din punctul lui de vedere, aceste acuzații sunt nefondate.
Tarife mai mari pentru producătorii auto chinezi necooperanți
În mod obișnuit, guvernele impun tarife anti-subvenție asupra mărfurilor importate pentru a proteja firmele naționale în situațiile în care suspectează că acele bunuri materiale ar fi putut fi produse la un preț sub piață, beneficiind de stimulente sau alocații inechitabile. Producătorii auto europeni se confruntă, acum, cu competiția vehiculelor electrice mai ieftine din China. Prețurile lor sunt de obicei cu aproximativ 20% mai mici decât cele ale modelelor fabricate în UE.
Unii producători auto chinezi sunt considerați de Bruxelles ca fiind necooperanți. De aceea, ei vor fi supuși unui tarif de 38,1%, odată ce tarifele provizorii vor intra în vigoare. Cel mai probabil, vor intra în vigoare în iulie 2024.