Uniunea Europeană (UE) a introdus, în luna octombrie, tarife anti-subvenție de 7,8% pentru vehiculele Tesla și de până la 35,3% pentru alte companii, valori care se adaugă tarifului standard de import de 10%.

Tesla a inițiat o acțiune în justiție împotriva Uniunii Europene

Aceste măsuri au fost implementate pentru a contracara ceea ce Uniunea consideră că ar fi practici comerciale neloiale ale producătorilor din China, unde statul oferă subvenții considerabile pentru industria auto.

Decizia Tesla de a contesta aceste tarife survine într-un context mai amplu de tensiuni între producătorii auto și autoritățile de reglementare din UE. Această situație reflectă dificultățile masive întâmpinate de industrie din cauza măsurilor controversate ale UE pentru interzicerea mașinilor cu motoare pe combustie.

În acest context, producătorii de vehicule electrice își apără poziția pe piețele internaționale, încercând să reducă impactul reglementărilor și al măsurilor de protecție impuse de diverse state sau blocuri economice. De exemplu, BMW și mulți producători auto chinezi au depus plângeri similare.

De asemenea, această dispută adaugă un nou capitol în relația tensionată dintre UE și Elon Musk, proprietarul Tesla. Musk a criticat în repetate rânduri reglementările tehnologice europene și a fost implicat în mai multe situații politice, inclusiv prin susținerea unor poziții de dreapta în campania electorală din Germania.

Tesla, vehicule electrice
SURSA FOTO: Dreamstime

Gigantul american va actualiza software-ul pentru anumite vehicule

Amintim că gigantul american va actualiza software-ul pentru anumite vehicule Model S și Model X importate în China, precum și pentru vehiculele Model 3 și Model Y fabricate local, din cauza unor probleme de siguranță.

Acestea sunt în total peste 1,2 milioane de vehicule, conform unei anunțuri făcut de autoritatea de reglementare a pieței din China.

Această măsură, care a devenit efectivă vineri, este considerată o rechemare conform reglementărilor din China.

Printre problemele identificate se numără posibile defecțiuni ale camerei retrovizoare și dificultăți legate de sistemul de direcție. Tesla va rezolva aceste probleme printr-o actualizare software de la distanță, fără a impune costuri suplimentare pentru clienți.

Conform Wall Street Journal, această rechemare vine după o acțiune similară din ianuarie anul trecut, când 1,6 milioane de vehicule au fost rechemate din cauza unor probleme legate de funcțiile de asistență a șoferului.