"Acciza la combustibili propusă de noi în Codul fiscal să fie redusă de anul viitor a fost eliminată de Senat, de Comisia de buget, săptămâna aceasta. Asta înseamnă un efort pe buget mai mic cu 3 trei miliarde și ceva de lei, aproximativ. Este o propunere a Comisiei de buget. Să vedem cum iese din Plenul Senatului și mai ales din Camera Deputaților, unde se va decide forma finală a Codului fiscal', a spus Teodorovici.
Proiectul noului Cod Fiscal prevedea diminuarea nivelului accizelor la motorină de la 1.897,08 lei/1.000 litri la 1.518,04 lei/1.000 litri (cu 20%). De asemenea, la benzina fără plumb nivelul accizelor se diminua de la 2.035,40 lei/1000 litri la 1.656,36 lei/1000 litri (cu circa 19%), iar la benzina cu plumb de la 2.327,27 lei/1000 litri la 1.948,23 lei/1000 litri (cu circa 18%).
Eugen Teodorovici a menționat, totodată, că Senatul a făcut un amendament privind impozitul pe dividende, propunând scăderea acestuia la 5%, în loc de eliminarea propusă în proiectul de cod Fiscal.
'În Senat s-a făcut un amendament și s-a propus o impozitare cu 5% de la 1 ianuarie 2016. Este totuși o scădere substanțială, de la 16% cât este azi la 5%. Este decizia Parlamentului și nu pot să comentez ce aprobă Parlamentul. Este o decizie a Comisiei de buget a Senatului. Se va supune aprobării Plenului Senatului și după aceea în Camera Deputaților va fi faza finală. Așa cum este pusă azi de către Senat, nouă ca și Minister al Finanțelor, ne creează un plus acest 5%, înseamnă undeva la jumătate de miliard de lei în plus, bani aduși la bugetul de stat. Pentru noi ca și Minister de Finanțe creează un avantaj', a explicat oficialul MFP.
Potrivit ministrului Finanțelor, aceste două exemple de eliminare a unor măsuri de relaxare fiscală ar aduce un plus de circa 3,5-4 miliarde lei la bugetul de stat.
Pe de altă parte, Eugen Teodorovici a menționat printre măsurile care vor rămâne cu siguranță în noul Cod fiscal reducerea TVA la 20% de la 1 ianuarie 2016 și eliminarea taxei pe stâlp.
'Taxa pe stâlp țin să fie eliminată pentru că mai mult încurcă decât sprijină, și pe noi, la buget, și mai ales piața. (…) Este greu de cuantificat, de măsurat, e un proces extrem de complicat și care poate să ducă la o creștere a prețului la anumite utilități, pentru că sunt multe companii de stat care au o astfel de infrastructură voluminoasă. Punând taxa pe stâlp, automat costul ăla se se duce în tarif, la utilități, apă, curent…Deci, indirect, cresc tariful către populație. De asta spun că trebuie eliminată', a afirmat ministrul Finanțelor.