Implementarea proiectului cofinanțat a debutat în iunie 2010 și a continuat instruirea internă a personalului Teraplast Bistrița în probleme legate de sănătatea și siguranța la locul de muncă. Obiectivele specifice au vizat majorarea gradului de informare al angajaților prin cunoașterea riscurilor și a mpsurilor de prevenire, iar la program cu participat 315 angajați ai companiei.

„Rezultatele obținute în urma implementării proiectelor sunt vizibile în cadrul companiei, mai ales că peste 300 de angajați sunt angrenați în cele trei proiecte pe care le derulăm. Angajații sunt una dintre cele mai importante resurse ale unei companii și șrim că doar având o echipă performantă vom reuși să ne realizăm obiectivele comerciale”, spune Ștefan Bucătaru, director general al Teraplast.

La sfârșitul lunii trecute compania a încheiat și proiectul „O forță de vânzări profesionistă pentru reușita în afaceri performante și competitive”, adresat, evident, departamentului de vânzări, proiect care a început în iulie anul trecut. Prin acest program au fost instruiți 46 de angajați. Al treilea program în desfășurare este „Management peformant, cale sigură pentru succesul companiei”, demarat în august anul trecut și adresat personalului din middle și top management.

Valoarea totală a celor trei proiecte se ridică la peste 1,6 milioane lei, dintre care suma nerambursabilă este de 1,17 milioane lei. Pare puțin dacă ne gândim la miliardele de euro pe care România le ratează anual din fondurile europene. Dar demonstrează că atunci când se dorește, se pot face proiecte care să atragă finanțare. Iar obiectivul declarat al acționarului minoritar Emanoil Viciu (10,15% din capitalul social) încă de acum trei ani pe când era directorul general al companiei este să utilizeze cât mai multe fonduri nerambursabile. Motiv pentur care și-a trimis angajații până în Spania pentru a învăța ce trebuie făcut pentru a atrage fonduri.

Teraplast este listată la BVB cu simbolul TRP și are, în prezent, o capitalizare de 146 milioane lei. De la începutul anului și până în prezent, cotația TRP a crescut cu aproape 18% până la 0,495 lei pe acțiune.