România nu înregistrează întârzieri doar la construcția de drumuri sau autostrăzi ci și la adoptarea unor legi care ar debloca această stare devenită deja cutumă.
România are şanse foarte mici să termine proiecte de infrastructură planificate încă de acum patru ani şi să aprobe Master Planul General de Transport sau legea achiziţiilor, cele mai importante documente de pe masa Guvernului. Master Plan General de Transport trebuia trimis până la jumătatea acestei luni la Guvern pentru a fi aprobat și trimis Parlamentului. Deși a trecut termenul stabilit, documentul final nu se află nici măcar pe masa ministrului Transporturilor. „Biblia transporturilor“ se află tot în minister în stadiul de aprobare internă. După semnarea documentului de către direcţiile de specialitate din instituție, Master Planul General de Transport urmeză să primească avizul de la Guvern.
La jumătatea lunii martie, Marcel Boloş, secretar de stat în cadrul Ministerul Transporturilor, ne anunţa că cel târziu pe 15 aprilie Master Planul este trimis Guvernului. Întrebat despre stadiul procedurii, Marcel Boloş ne-a răspuns că Master Planul este la circuitul de avizare intern în cadrul Ministerului Transporturilor (în cadrul Direcţiilor de Specialitate). „Se preconizează ca pe 25 aprilie va ajunge pe circuitul extern de avizare, adică la Ministerul Justiţiei, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Mediului şi Ministerul Agriculturii. După circuitul de avizare urmează să fie aprobat de Guvern cred că până în jurul datei de 15 mai, după care urmează să fie trimis spre Parlament. Probabil că va fi dezbătut în procedură de urgenţă“, ne-a explicat secretarul de stat. Boloş a precizat că documentul ca va fi aprobat ca lege şi va deveni astfel act de dezvoltare a infrastructurii în România. Oficialul guvernamental a menţionat că sectorul de aviaţie din Master Plan a fost completat cu proiectele de infrastructură pentru piste, căi de rulare şi platforme de staţionare. „Există modificări privind corelarea planurilor de mobilitate urbană ale municipiilor resedinţă de regiune (Cluj Napoca, Craiova, Timişoara, Constanţa, Bucuresti, Iaşi) cu Master Planul General de Transport şi completarea strategiei de implementare a Master Planului cu lista proiectelor fazate. Au fost modificări privind clarificarea metodologiei standardelor tehnice pentru autostrăzi şi drumuri expres“, a conchis oficialul MT.
Un alt proiect legislativ care avea termen de aprobare săptămâna trecută nu a primit avizul Parlamentului, iar aleșii se află în această perioadă în vacanță. Este vorba de patru proiecte de lege care compun pachetul de acte normative privind achiziţiile publice, legislație pe baza cărora se vor pregăti licitațiile proiectelor incluse în Master Planul General de Transport.
După circuitul de avizare urmează să fie aprobat de Guvern cred că până în jurul datei de 15 mai, după care urmează să fie trimis spre Parlament. Marcel Boloș, secretar de stat Ministerul Transporturilor