Compania auto Tesla a redus din nou vineri preţurile automobilelor sale din China pentru a doua oară în trei luni, alimentând un război al preţurilor, pe fondul înrăutăţirii perspectivelor legate de cerere, pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite CNBC.
Tesla a redus din nou prețurile automobilelor pe care le vinde în China din cauza cererii slabe
Măsura, alături de o primă reducere a preţurilor efectuată în octombrie şi diverse stimulente care se ridică până la 10.000 de yuani, acordate cumpărătorilor din China în ultimele trei luni, este echivalentp cu o reducere de 13%-24% a preţurilor automobilelor Tesla, începând din septembrie, potrivit calculelor Reuters.
Vineri, Tesla a redus preţurile pentru toate versiunile automobilelor Model 3 şi Model Y din China, cu 6%-13,5%, potrivit calculelor Reuters realizate pe baza preţurilor afişate pe site-ul companiei.
Preţul de pornire pentru Mode 3, de exmplu, a fost redus de la 265.900 de yuani la 229.900 de yuani (33.427 de dolari).
Beijingul a lansat un program de subvenții pentru mașinile electrice
Măsura vine după ce livrările din decembrie al maşinilor Tesla fabricate în China au atins cel mai redus nivel din ultimele cinci luni şi la câteva zile după ce Beijingul a încheiat un program de subvenţii care a contribuit la crearea cele mai mari pieţe de vehicule electrice din lume.
Scăderea cererii a obligat producătorii de vehicule electrice să absorabă impactul deciziei autorităţilor.
Reducerile de preţuri ale producătorului auto american au adus preţul de pornire al Model 3 la acelaşi nivel cu preţul celui mai bine vândut sedan al companiei chineze BYD, Han EV, care este vândut de la 219.800 de yuani.
Producătorul chinez de vehicule electrice a crescut recent preţurile pentru modelele sale cele mai vândute, după ce a pierdut subvenţiile guvernamentale centrale. Vânzările seriei Han de la BYD, inclusiv versiunile hibrid plug-in, au fost mai mult decât duble faţă de cele ale Model 3 în China, în primele 11 luni, potrivit Asociaţiei Chinei pentru Autoturisme.
Preţurile din China ale maşinilor Model 3 şi Model Y sunt acum cu 24% până la 32% mai mici decât cele din Statele Unite, cea mai mare piaţă a Tesla, au arătat calculele Reuters, din motive care includ diferite costuri materiale şi forţă de muncă.