Compania Tesla își reduce planurile privind producția de baterii în Germania, fiind una dintre primele companii care anunţă o schimbare a strategiei determinată de IRA.
Compania Tesla a început asamblarea bateriilor în Germania, dar se va concentra pe producţia de celule de baterii în SUA, în contextul subvenţiilor din planul american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), a informat un purtător de cuvânt.
Tesla pregăteşte producerea de componente de celule
Tesla este, astfel, una dintre primele companii care anunţă o schimbare a strategiei determinată de IRA, transmite aceeași sursă.
De asemenea, producătorul american de mașini electrice pregăteşte producerea de componente de celule, cum sunt electrozii, unii urmând să fie trimişi de la uzina sa din Gruenheide, landul Brandenburg, către SUA, a precizat purtătorul de cuvânt al Tesla.
Maşinile produse la unitatea din Brandenburg vor conţine „în viitorul apropiat” baterii asamblate local. „Concentrarea Tesla este în prezent pe producţia de celule de baterii în SUA, datorită cadrului legal creat de IRA”, a precizat purtătorul de cuvânt.
Uniunea Europeană şi-au exprimat îngrijorarea că subvenţiile IRA vor încuraja companiile să abandoneze Europa pentru Statele Unite.
Tesla şi-a retras în noiembrie 2021 solicitarea de a primi ajutor de la statul german
Producătorul auto Stellantis a anunțat, miercuri, 22 februarie, că IRA nu-i va afecta semnificativ strategia. Holcim AG, cel mai mare producător de ciment din lume, se aşteaptă ca IRA să impulsioneze semnificativ afacerile sale din America de Nord, pe când grupul Linde a estimat că oportunităţile totale de investiţii pentru companie în SUA ar putea depăşi 30 miliarde de dolari în următorul deceniu.
Comisia Europeană a propus atenuarea reglementărilor cu privire la ajutoarele de stat pentru investiţii în energia regenerabilă, decarbonizare, hidrogen sau vehicule cu emisii zero. În acest sens, Germania a avertizat Europa să nu răspundă IRA cu subvenţii excesive.
Tesla şi-a retras în noiembrie 2021 solicitarea de a primi ajutor de la statul german de peste un miliard de euro pentru fabrica de baterii. De asemenea, directorul general Elon Musk a scris pe Twitter la acel moment că „toate subvenţiile ar trebui eliminate”. Totuşi, compania încă are o solicitare deschisă pentru finanţare regionale de la landul Brandenburg.
Miercuri, 22 februarie, un purtător de cuvânt al Ministerului Economiei din Germania a anunţat că „se lucrează la clarificarea motivelor” din spatele deciziei Tesla. Reprezentanții Ministerului Economiei din landul Brandenburg au dat asigurări că decizia nu va afecta numărul locurilor de muncă disponibile la uzina Tesla din Germania.